Pages

Wednesday, 24 April 2013

ရွင္ေမာဂၢလာန္လို ႏွလံုးသား

 
       ဒကာလျပည့္ဇင္ေရ ဘုန္းဘုန္းေျပာခ်င္တာက တရားႏွစ္ပုဒ္အေၾကာင္းပါ။ တစ္ပုဒ္ကငါးရာ့ငါးဆယ္ နိပါတ္ေတာ္ထဲက မဟာ၀ါဏိဇဇာတ္ေတာ္ျဖစ္ျပီး၊ တစ္ပုဒ္က မဇၥ်ိမနိကာယ္ထဲကစာတုမသုတၱန္ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဘုန္းဘုန္းအျမင္ ဘုန္းဘုန္းခံယူခ်က္နဲ႔ေမတၱာတံခြန္အသင္းသားေတြရဲ႕ ခံံယူခ်က္ေတြ အျမင္ေတြ ထပ္တူၾကလိမ့္မယ္လို႔ပဲယုံၾကည္ေနပါတယ္။
                                               

မဟာ၀ါဏိဇ(ကုန္သည္ႀကီး)၀တၳဳ

ဘုရားေလာင္းကဗာရာဏသီျပည္မွာ လွည္းကုန္သည္မွဴးဘ၀နဲ႔ က်င္လည္ခဲ့ရတုန္းကေပါ့ဘုရားေလာင္း အမွဴးရွိတဲ့ ကုန္သည္ငါးရာဟာ ကုန္ပစၥည္းေတြ ေရာင္းခ်ျပီးအျပန္မွာမ်က္စိလည္ လမ္းမွားၿပီး အစာနဲ႔   ေရျပတ္တာကို ၾကံဳခဲ့ၾကရတယ္။ သူတို႔ျဖတ္သန္းရတဲ့ကႏၱာရကလည္း အိုေအစစ္ကေလးေတာင္မရွိတဲ့ နိရုဒကကႏၱာရ (ေရမရွိတဲ့ သဲကႏၱာရ) ခရီးပါ။ ဒီလိုနဲ႔ကံေကာင္းေထာက္မစြာပဲ ေညာင္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ ကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ေနကလည္းပူ  ေရကလည္းျပတ္ထမင္းလည္း ငတ္ေလေတာ့ ေညာင္ပင္ႀကီးထံ အျမန္ခ်ဥ္းကပ္ၾကေတာ့တာေပါ့။
ေညာင္ပင္ႀကီးကအရိပ္အာ၀ါသရွိရုံတင္မဟုတ္ဘဲ အရြက္္ေတြ အခက္ေတြၾကားမွ ေရစက္ေလးေတြ စိမ့္ထြက္ ယိုစီးေနတာကို ေတြ႕ရတဲ့အခါမွာ ေနာက္ပါကုန္သည္ငါးရာက ၾကံၾကတယ္။ ေညာင္ရြက္ ကေလးေတြမွ ေရယိုစီးက်ေနတာကို ၾကည့္ရင္ ေညာင္ကိုင္းထဲမွာ ေရရွိႏိုင္ တယ္ေပါ့။ဒီလိုနဲ႔ ေညာင္ပင္ေပၚ တက္ျပီး အေရွ႕ကိုင္းကိုခုတ္ခ်လိုက္ ေတာ့တယ္။ သူတို႔ထင္တဲ့အတိုင္းပဲေညာင္ကိုင္း ထဲမွ ေရေတြပန္း ထြက္လာလိုက္တာ ထန္းပင္လုံးပတ္ေလာက္ကိုရွိတယ္တဲ့။

ခ်ိဳးၾက ေသာက္ၾက အပန္းေျဖၾကနဲ႔ ကုန္သည္ေတြအေတာ္ေပ်ာ္သြားၾကတာေပါ့။ ကုန္သည္ေတြဟာ ေရအ တြက္   မပူရေပမယ့္ စားနပ္ရိကၡာျပတ္ၾကေလေတာ့ ငတ္မြတ္ ေနၾကရွာတာေပါ့ ထမင္းမစားရေတာ့ ဗုိက္ဆာဆာနဲ႔ ေတာင္ႀကံေျမာက္ ၾကံေရွာက္ၾကံၾကရင္းနဲ႕ ေတာင္ဘက္ကုိင္းကုိ ခုတ္ဖုိ႔ အၾကံရသြားၾက တယ္။အေရွ႕ကုိင္းကုိခုတ္ေတာ့ ေရထြက္တယ္။ ေတာင္ဘက္ ကုိင္းကိုခုတ္ရင္ဘာမ်ားထြက္လာမလဲေပါ့။ ဒီလုိနဲ႔ ေတာင္ဘက္ကုိင္းကုိခုတ္ၾကည့္ လုိက္တဲ့အခါ နတ္သုဒၶါနတ္ၾသဇာပါတဲ့ နတ္ထမင္းဟင္းေတြ ထြက္က်လာတာေတြ႔ရပါသတဲ့။ ကုန္သည္ေတြလည္း၀မ္းသာအားရစားၾကေသာက္ၾကေတာ့တာေပါ့။

အစာနဲ႔ေရအတြက္ မပူပင္ၾကရေတာ့လို႔ေနရပ္ျပန္မယ္မ်ား မေအာက္ေမ့နဲ႔ဦး။ အေနာက္ ကုိင္းကို ခုတ္ၾကည့္ဦးမယ္တဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ခုတ္တုိင္းခုတ္တုိင္း သူတုိ႔လိုအပ္တာ ေတြခ်ည္း ေတြ႕ရလုိ႔ပါပဲ။ အေနာက္္ကုိင္းကုိ ခုတ္ၾကည့္တဲ့အခါ အပ်ဳိစင္အရြယ္နတ္မိမယ္ေလးေတြ ဘြားခနဲေပၚလာၾကတယ္တဲ့။ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ား သလဲဆုိရင္ကုန္သည္ တစ္ေယာက္စီအတြက္ အပ်ဳိစင္ႏွစ္ဆယ္ အညီအမွ်ရရွိၾကတယ္ တဲ့။ ေနာက္ပါကုန္သည္ငါးရာအတြက္ အပ်ဳိစင္ တစ္ေသာင္း ေတာင္ေရာက္ရွိလုိ႔ လာတာေပါ့ေနာ္ ။ေပ်ာ္ပါးဖုိ႔အတြက္ေရာ အေစအပါးအတြက္ပါ ေညာင္ပင္ႀကီးက စီမံေပးရွာတာပါ။ သားမယားနဲ႕ကင္းကြာေန ၾကသူေတြမဟုတ္လား။ ေညာင္ပင္ႀကီးက ကုိယ္ ခ်င္းစာတဲ့ သေဘာေပါ့ ။

 ေသာက္သံုးေရေတြလည္း ရၿပီ။စားစရာေတြလည္း အလွ်ံအပယ္ေပၚမ်ား ေနၿပီ။ ေပ်ာ္ပါးဖုိ႔ လည္း နတ္မိ မယ္ေလးေတြ ရွိေနၿပီဆိုေပမယ့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္လိမ့္ မယ္မထင္နဲ႔ဦး။ လက္က်န္ တစ္ကိုင္းကိုခုတ္ၾကည့္ ခ်င္ေသးတယ္တဲ့။ နတ္မိမယ္ေလးေတြထက္ အဖိုးတန္တာေတြမ်ား ထြက္က်လာမလားေပါ့။သူတို႔ေတြးတာ မွန္ပါတယ္။ ေျမာက္ဘက္ကိုင္းကိုလည္း ခုတ္လိုက္ေရာ ေရႊ၊ ေငြ၊ေက်ာက္သံပတၱျမားေတြ ထြက္က်လာ တာေတြ႕ရ တယ္။ အလုအယက္ေကာက္ယူၾက ၾကဳံးထည့္ၾကနဲ႔လုပ္လုိက္တာ တစ္ေယာက္ကို လွည္းတစ္စီး တိုက္စီ ရရွိၾကတယ္တဲ့။
ေလာဘဆိုတာမ်ိဳးဟာ သတိ ပညာနဲ႔သာမထိမ္းကြပ္ရင္ ၾကီးထြားလို႔သာ လာတယ္။ ေသးငယ္ၿပီး မသြား ဘူး။ ေရွ႕ကို သာတိုးၿပီးလာတယ္။ ေနာက္ကိုဆုတ္မသြားဘူး မဟုတ္လား။ ရေလလိုေလ အုိတေစၦ ဆုိတယ္ မဟုတ္လား။ကုန္သည္ ငါးရာဟာ ေဆြခုနစ္ဆက္၊မ်ိဳးခုနစ္ဆက္ သုံးစြဲတာေတာင္ မကုန္ႏိုင္မခန္းႏိုင္တဲ့ ရတနာခုနစ္ပါး လွည္းတစ္စီးတိုက္ရတာေတာင္ အားမရ ႏိုင္ဘဲေညာင္ပင္ႀကီးကုိ အျမစ္ကေန တူးျဖိဳ ၾကည့္ဖို႔ ၾကံစည္ၾကေတာ့တယ္။
ဒီလို မၾကံစည္ေကာင္းတာကိုၾကံစည္လာေတာ့ ဘုရားေလာင္းက မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဆုံးမၾသ၀ါဒေပး ၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ၀င္ေရာက္တားျမစ္ေတာ့တယ္။ မိဘက သားသမီးကို အျမင္မေတာ္တာ ေတြ႕ျမင္ရလို႔ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးနဲ႔ ဆူပူၾကိမ္းေမာင္း သလုိမ်ိဳး အျပစ္ျပၿပီး ဆုံးမတားျမစ္တာပါ။
ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ဆုံးမစကားေတြကမွတ္သားစရာေကာင္းတယ္။ ’’ကုန္သည္အေပါင္း တုိ႔ အေရွ႕ကိုင္း က ေရကိုေပးတယ္ ။ေတာင္ကိုင္းကထမင္းအေဖ်ာ္ စားစရာေတြကုိ ေပးလွဴတယ္။အေနာက္ကိုင္း က   မိ္န္းမပ်ိဳေတြကိုေပးလွဴတယ္။ ေျမာက္ဘက္ကိုင္းက ကာမဂုဏ္အလုံးစုံအတြက္ ရတနာခုနစ္ပါး ကို ေပးလွဴတယ္”။
       ’’ကုန္သည္အေပါင္းတို႔ စိတ္ေကာင္းရွိၾကပါ။ ေညာင္ပင္ၾကီးက သင္တို႔ကို ဘာမ်ားျပစ္မွားမိလို႔လဲ”။
       ’’အၾကင္သစ္ပင္ရဲ႕ အရိပ္မွာလည္း ေနထိုင္တယ္။ အိပ္လည္း အိပ္စက္တယ္ဆိုရင္အဲဒီသစ္ပင္ရဲ႕ သစ္ခက္ကို မခ်ိဳးရဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေက်းဇူးရွင္ကိုျပစ္မွားရာေရာက္ လုိ႔ပဲ။ ေက်းဇူးရွင္ ကို ျပစ္မွားျခင္း ဖ်က္ဆီးျခင္းဟာလူယုတ္မာတို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ပဲ”
       အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ိဳးခ်ိဳးဆိုတဲ့ စကားပုံဟာ ဒီဇာတ္ေတာ္ထဲမွ လာတာ။ ဘုရား ေလာင္းရဲ႕ဆုံးမ စကားျဖစ္ေန တာ ေတြ႕ရတယ္ေနာ္။
       ဒီလုိဘုရားေလာင္းက အျပစ္ျပတားျမစ္ေနေပမယ့္ ကုန္သည္ေတြရဲ႕ ေလာဘက အေတာ မသတ္ႏိုင္ဘဲျဖစ္ေနေတာ့ တားလုိ႔မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုန္သည္ေတြဟာ ေညာင္ျမစ္ တူးဖုိ႔ဓားတုိ႔၊ တူးရြင္းတုိ႔၊ ပုဆိန္တုိ႔၊ ေပါက္ျပားတုိ႔ ယူေဆာင္လာၾကၿပီးေက်းဇူးရွင္ေညာင္ပင္ႀကီးကုိ အေသသတ္ဖို႔ အားထုတ္ ပါေတာ့တယ္။
       အဲဒီေညာင္ပင္ႀကီးဟာ နဂါးမင္းေစာင့္တဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီးပါ။ နဂါးမင္းက ကုန္သည္ေတြကုိအမ်က္ထြက္ သြားၿပီး ဘုရားေလာင္းကုိခ်န္ထားၿပီး က်န္ကုန္သည္ေတြကုိ တစ္ေယာက္မွ်အလြတ္မေပးပဲ သတ္ပစ္ဖုိ႔ နဂါးေတြကုိ အမိန္႔ေပးလုိက္ပါေတာ့တယ္။ လက္နက္ခဲယမ္းေက်ာက္မီးေတြ ကုိင္စဲြထားတဲ့ စစ္သည္ေတာ္ေတြအသြင္နဲ႔ ထြက္လာတဲ့နဂါးေတြဟာေျခာက္ေထာင္ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ နဂါးမင္းအမိန္႔ အတုိင္း ကုန္သည္ေတြကို သတ္လုိက္တာ တစ္ေယာက္မွ် မလြတ္ဘဲ အကုန္ျပာျဖစ္သြား ပါေတာ့တယ္။ ရတနာအျပည့္နဲ႕ လွည္းငါးရာကုိဘုရားေလာင္းအတြက္ထားၿပီး ဘုရားအေလာင္းအား ဗာရာဏသီျပည္ ကုိ ျပန္ပုိ႔ေပးလုိက္ပါေတာ့တယ္။ (မဟာ၀ါဏိဇဇာတ္။ဇာ၊႒၊၃၅၉)
       ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ရဲ႕ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္ဟာလည္း ဒီဇာတ္ေတာ္ထဲက ဣစၦာသယေညာင္ပင္ႀကီး လုိ ပါပဲ။ လုိတရစည္းစိမ္ဥစၥာေတြကုိ ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးေနပါတယ္။ သာသနာ့အရိပ္ကုိ ခုိလံုလာသူ အားလံုး ကို ေအးျမတဲ့အရိပ္ေတြကို ေပးတယ္။ ဆြမ္းလုိရင္ဆြမ္းေပးတယ္။ သကၤန္းလုိရင္ သကၤန္းေပးတယ္။   ေက်ာင္း လုိရင္ ေက်ာင္းေပးတယ္။ ေဆးလုိရင္ေဆးေပးတယ္။ စာေပပရိယတ္အက်င့္ပဋိပတ္ ကုိယ္စြမ္းရာ နဲ႔ သာ ဘ၀ရပ္တည္မႈေတြ လုပ္ၾကပါ။သာသနာ ေတာ္ႀကီးက အငတ္မထားပါဘူး။ အၿမဲေထာက္ပံ့ေနမွာပါ။
       သာသနာျပဳေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ ျမင့္မားေလ သာသနာေတာ္ႀကီးက ခ်ီးျမွင့္ေလပါပဲ။ ဒီလုိမွမဟုတ္ ဘဲ ေက်ာင္းေလးထိုင္၊ ပုတီးေလးစိပ္၊ တီဗီြေလးၾကည့္ၿပီး ေအးေအးလူလူ ေနလိုကေနႏိုင္ပါ တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လူေတြလို ကာမေဘာဂီအျဖစ္နဲ႔ ခမ္းနားထည္၀ါတဲ့တိုက္ၾကီးေတြေပၚမွာ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ိဳးစုံ၊ အေကာင္းဆုံးပရိေဘာဂအသုံးအေဆာင္မ်ိဳးစုံ၊ တီဗီြ၊ ဗီြဒီယို၊ ျဂိဳလ္တုစေလာင္း တယ္လီဖုန္း၊ ဟန္းဖုန္း၊အင္တာနက္စတဲ့ အိုင္တီပစၥည္းမ်ိဳးစုံေတြနဲ႔ ၂၄-နာရီ ဇိမ္ခံျပီး ျငိမ့္ေနလိုကေနႏုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ အျပစ္မေၾကာက္ ငရဲမေၾကာက္ဘူးဆိုရင္လည္း မဟာယာနေတြလိုေရွ႕တစ္မ်ိဳး ကြယ္ရာတစ္မိ်ဳး ကာမဂုဏ္ေပ်ာ္ပါးလိုက ေပ်ာ္ပါးႏုိင္ပါတယ္။သာသနာေတာ္ႀကီးက ေညာင္ပင္ႀကီး လိုပါပဲ။ သိပ္သေဘာေကာင္းတယ္။ သိပ္သေဘာထားႀကီးတယ္။လုံး၀ကို မျငိဳျငင္တာပါ။
       အခ်ိဳ႕က ဒီလိုေနထိုင္ရံု ဒီေလာက္သုံးစြဲရံုတင္ မဟုတ္ဘဲ၊ သာသနာေတာ္ရဲ႕ေရေသာက္ျမစ္ေတြကို တူးျဖဳိဖို႔လုပ္လာတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ မိုက္မဲတဲ့ကုန္သည္ေတြ ေက်းဇူးမသိတတ္တဲ့ကုန္သည္ေတြလိုပဲ။ သာသနာေတာ္ႀကီးကို လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္၊ ႏွိပ္စက္ဖ်က္ဆီးဖို႔အထိၾကံစည္လာ တာကို ေတြ႕လာရပါတယ္။
       ေညာင္ပင္ေစာင့္နဂါးဟာ ေညာင္ပင္ကို လုပ္ၾကံဖို႔ အားထုတ္လာတဲ့ ကုန္သည္မိုက္ေတြကိုအျပတ္ရွင္း လိုက္သလိုပါပဲ။ သာသနာေတာ္ေစာင့္ဓားနဲ႔ သာသနာေတာ္ကို လုပ္ၾကံဖို႔အားထုတ္လာ တဲ့ ရဟန္းမိုက္ ရဟန္းညစ္ေတြကို အျပတ္ရွင္းပစ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
       အဲဒီရဟန္းဆိုး ရဟန္းညစ္ေတြကေတာ့ ဘုရားေဟာပိဋကတ္ေတာ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အယူ၀ါဒ ေတြ ကိုေဟာေျပာ ပို႔ခ်ေနတဲ့ အဓမၼ၀ါဒီေတြပါ။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ေဟာတရားကို ဘုရားေဟာတရားလုပ္လိုလုပ္။ ဘုရားေဟာတရားကိုလည္း ဘုရားေဟာမဟုတ္သလို လုပ္လုိလုပ္နဲ႔ ေလာကႀကီးကို ကေမာက္ကမ   ျဖစ္ေအာင္  လုပ္ေနတဲ့သူေတြပါ။
       မဟာေစာရ ဘုရားအေရျခဳံျပီး ဘုရားကို ပုန္ကန္ေနတဲ့ သူပုန္ႀကီး၊ ဘုရားအရိပ္ခုိျပီးပစၥည္း ေလးပါးကို ခိုးစားေနတဲ့ ခိုးသားအစစ္ႀကီးေတြ၊ အဓမၼေတြပို႔ခ်ျပီးသာသနာေတာ္ကို ဓားျပတိုက္စား ေနတဲ့ ဓားျပအႀကီး စားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
       အရိပ္ေန အခက္ခ်ိဳး႐ုံတင္မကဘဲ အျမစ္တူးျပီး အပင္ကိုသတ္ဖို႔  ၾကံစည္ေနတဲ့သာသနာဖ်က္ အၾကီး စားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို လႊတ္ထားလို႔ မရပါဘူး။သူတို႔လုပ္သမွ်ကို လက္ပိုက္ၾကည့္ေန ဖို႔မသင့္ပါဘူး ။ ေညာင္ပင္ေစာင့္နဂါးလိုပါပဲ။ သာသနာေစာင့္ဓားနဲ႔ အျပတ္ရွင္းပစ္ရမယ္။ ဒါမွ သာသနာေတာ္ႀကီး ေဘးရန္ ကင္းမွာပါ။အသက္ရွည္မွာပါ။ က်န္းမာမွာပါ။
       ဒကာလျပည့္ဇင္ေရ.. ေနာက္ထပ္သုတၱန္တစ္ပုဒ္ေျပာခ်င္ေသးတယ္။ အဲ့ဒါက စာတုမ သုတၱန္ပါ။
                                                              

စာတုမသုတၱန္

       ျမတ္စြာဘုရား စာတုမရြာ ရွစ္ရွားေတာမွာ သီတင္းသုံးစမၸါယ္ေတာ္မူေနတုန္းကေပါ့။ရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္မေထရ္ျမတ္ႀကီးႏွစ္ပါးဟာ ေနာက္ပါရဟန္းပရိသတ္ငါးရာစီနဲ႔ဘုရားဖူးၾကြလာခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ပါရဟန္းတစ္ေထာင္ရဲ႕ ေနရာဦးသံ-အခ်င္းခ်င္းႏႈတ္ဆက္စကားေျပာသံနဲ႔ အျခားေနရာခင္းျခင္း၊ အိပ္ယာခင္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အသံေတြဟာရွစ္ရွား ေတာႀကီး  တစ္ခုလုံးကို ပဲ့တင္ထပ္ေအာင္ ဆူညံဟိန္းထြက္လာေစခဲ့ေတာ့တယ္ ။ျမတ္စြာဘုရားက ဒီအသံေတြဟာ ငါးစိမ္သည္ တံငါသည္ေတြရဲ႕ အသံေတြလိုပဲရဟန္းသံဃာေတြျပဳမူရမယ့္ အမူအရာ မဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္နဲ႔လုံ၀မအပ္စပ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ႏွင္ထုတ္ပစ္လိုက္ေတာ့ တယ္။
       ရဟန္းေတာ္တစ္ေထာင္ျပန္ၾကြလာတာကို ေတြ႕လုိက္ရတဲ့ စာတုမရြာသားဟာ ျဖစ္ရပ္အကုန္ အစင္ကို လည္း သိျဖစ္သြားေရာ ျမတ္စြာဘုရားထံေမွာက္ အေရာက္သြားျပီး ျပန္လက္ခံဖို႔ေလွ်ာက္ ထားၾကတယ္။ စာတုမရြာသားေတြ အေလွ်ာက္ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ခံလာေအာင္ ဥပမာေတြနဲ႔ ခုိင္းႏႈိင္းေလွ်ာက္ထားႏုိင္ခဲ့လို႔ပါ။အခုၾကြလာတဲ့ သံဃာေတြဟာ  ျပဳသစ္စရဟန္းငယ္ေလးေတြ ျဖစ္ ပါတယ္။

 ႏုနယ္တဲ့ ေကာက္စပါးပင္ေလးေတြဟာ ေရကိုမရခဲ့ဘူးဆိုရင္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးသြားႏုိင္သလိုမ်ိဳး၊ႏုိ႔စို႔ႏြားငယ္   ေလးဟာမိခင္ႏြားမၾကီးကိုမျမင္ရရင္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးျပီး အသက္ေသသြားႏုိင္သလိုမိ်ဳးပါပဲ။ ဒီရဟန္းပ်ိဳ ရဟန္းငယ္ေလးေတြ ဟာလည္းျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေျမာ္ခြင့္မရရင္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီး သြားႏုိုင္ ပါတယ္။ စိတ္ပ်က္အားငယ္ျပီးလူ၀တ္လဲသြားႏုိင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရင္တုန္းကလိုပဲ ရဟန္း သံဃာေတြ ကို ျပန္လည္ခ်ီးေျမာက္ေတာ္မူပါဘုရားတဲ့။
စာတုမရြာသားေတြလုိပဲသဟမၸတိျဗဟၼာႀကီးကလည္း ႏို႔စို႔ႏြားငယ္ပမာ ႏုနယ္တဲ့ ေကာက္ စပါးပင္ေပါက္ ဥပမာ နဲ႔ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမတ္စြာ ဘုရားကျပန္လက္ခံလုိက္ တယ္ဆုိပါေတာ့။ အဲဒီလုိ လက္ခံၿပီးဖူးေျမွာ္ခြင့္ေပးခ်ိန္မွာပဲ သာသနာေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားၿပီးရင္ ပညာအထက္ဆံုး၊ တန္ခုိးအထက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ လက္႐ုန္းေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးကုိ ျမတ္စြာဘုရားက ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ပဲ ေမးေတာ္မူပါတယ္။ သံဃာ့ပရိသတ္ေရွ႕မွာ ပဲ ေမးေတာ္မူပါတယ္။’’ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ ငါဘုရားက သံဃာေတြကုိ ႏွင္ထုတ္လုိက္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ခ်စ္သားရဲ႕ စိတ္ထဲမွာဘယ္လိုအၾကံအစည္ မ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သလဲ “ ။

’’ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ရဟန္းသံဃာေတြကုိ ႏွင္ထုတ္လုိက္ၿပီး ဖလသမာပတ္ခ်မ္းသာနဲ႔ပဲပရိသတ္ ကိုေၾကာင့္က်မေနေတာ့ဘဲ နားေအးပါးေအးေနေတာ့မယ့္ သေဘာပဲ။ ငါတုိ႔လည္းျမတ္စြာဘုရားလုိပဲ ကုိယ့္တရားနဲ႕ကိုယ္ ေအးေအးလူလူပဲ ေနေတာ့မယ္လုိ႔ အၾကံျဖစ္မိပါတယ္ဘုရား” ။
အဲဒီလုိ ရွင္သာရိပုတၱရာကေလွ်ာက္ထားေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ’’ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ ဆုိင္းငံ့လင့္ပါဦး ၊ ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ ဆုိင္းငံ့လင့္ပါဦး “လုိ႔ ႏွစ္ႀကိမ္တိတိ သတိေပး ေတာ္မူပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီးရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကုိ ေမးေတာ္မူတဲ့အခါ ရွင္ေမာဂၢလာန္က အခုလုိ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
’’ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ရဟန္းသံဃာေတြကုိ ႏွင္ထုတ္လုိက္ၿပီး ကုိယ္ေတာ္ျမတ္တစ္ပါး တည္း ဖလသမာ ပတ္ခ်မ္းသာနဲ႔ေအးေအးလူလူပဲ ေနေတာ္မူေတာ့မယ္နဲ႔ တူတယ္။ ဒီကေရွ႕ေလွ်ာက္ တပည့္ေတာ္နဲ႔ ရွင္သာရိပုတၱရာတုိ႔ပဲ ရဟန္းသံဃာကုိ ဦးေဆာင္ေရွ႕ရြက္ ျပဳၾကရေတာ့မယ္လုိ႔ အၾကံျဖစ္မိပါတယ္ဘုရား။

ဒီအခါ ျမတ္စြာဘုရားက၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျပန္မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ……
’’ခ်စ္သား ေမာဂၢလာန္ သာဓုသာဓု ၊ ငါဘုရားလည္း ရဟန္းသံဃာကုိ ဦးေဆာင္ဦးမယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာလည္းပဲဦးေဆာင္ပါဦး။ အသင္ခ်စ္သား ေမာဂၢလာန္လည္း ရဟန္းသံဃာကုိ ဦးေဆာင္ရမယ္”။
                          
  
 ဒီေနရာမွာဘုန္းဘုန္းေျပာလုိတာကသာသနာေရးရာကိစၥမ်ားကုိ ျပစ္ပယ္ၿပီးတစ္ပါးတည္း    ေအးေအးေဆးေဆးေၾကာင့္ က်မဲ့အပူပင္မဲ့စြာ ကုိယ့္တရားနဲ႔ကုိယ္ပဲ ေနပါေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ ရွင္သာရိပုတၱရာ ကုိ ျမတ္စြာဘုရားက သာဓုေခၚေတာ္မမူပါဘူး။

ဆရာေတာ္ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ ၀ီရသူ(မစိုးရိမ္)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္

လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္