မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေရးသားေသာ ရိုးရိုးဒါန၊ အယူမွားသူ (ဥာဏ္ႏံုသူ) တို႔၏ "ကာမဒါန"ႏွင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္မရွိေသာ "ဟာလာ" တက္လမ္းရွာ အေပါင္း တို႔
ရိုးရိုးဒါနသည္ကား သင္ျပဳေနက်ဒါနမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေခ်၏ ။
မိဘဘိုးဘြားမ်ား၏ ဓေလ့ထံုးတမ္းသို႔ လိုက္လ်က္ကလည္း ဒါနမႈျပဳက်င့္ေနၾက၏ ။
သူတစ္ပါးတို႔လႈသျဖင့္ အားက်မခံ (အၿပိဳင္အဆိုင္) လႈဒါန္းမႈလည္း ရွိေခ်ေသး၏။
သူတစ္ပါးတို႔ အေျပာမ်ားလွသျဖင့္ ေရာေယာင္ ေနာက္လိုက္ပုဂၢိဳလ္သို႔ ဦးစိုက္လႈမႈလည္းရွိ၏ ။
ထိုဒါနမ်ိဳးကား အလြန္မ်ားျပားလွေခ်၏။ ဘာသာတိုင္းတြင္လည္း မေရရာေသာ ဤဒါနမ်ိဳးကသာ လႊမ္းမိုးေနၾက၏။
ၾကက္၊ ၀က္၊ သိုး၊ ဆိတ္တို႔ကို ညွင္းဆဲသတ္ျဖတ္ကာဒါနမႈျပဳသည္ကို ေကာင္းခ်ီးအျဖစ္လက္ခံျခင္းကပင္ အလြန္ထင္ရွားေနပါ၏ ။
မိမိသတ္ေသာ တိရစာၦန္က မိမိျပန္၍ကယ္တင္ရန္ နတ္ျပည္ေခၚ ေကာင္းကင္ဘံုလမ္းအကူးမွ ႀကိဳဆိုေစာင့္ေနမည္ဆိုေသာ အခ်က္တို႔ကို လက္ခံေနျခင္းကပင္ ထင္ရွားေနပါ၏ ။
ရိုးရိုးဒါနသည္ ရိုးရိုးသမားတို႔ျပဳရာကိစၥ ျဖစ္သျဖင့္ ထို ရိုးရိုးသားသား လူသားသတၱ၀ါတို႔သည္ အေျပာေကာင္းေသာ ဘာသာေရးဆရာတို႔စကား နားမွၾကားရေသာ္၊ အျပေကာင္းေသာ ဘာသာေရး ဆရာတို႔၏ စာေပကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ရေသာ္ ဘာမဆိုထဲသို႔ တြဲခနဲ ေရာက္ရွာရ၏ ။
- ဘာသာေရးဟူသည္ အားကိုးလြန္ရာမွ ယံုၾကည္လာျခင္း ျဖစ္၏ ။
- ဘာသာေရးဟူသည္ အေၾကာက္လြန္ရာမွ (အားကိုးရွာရင္း) ယံုၾကည္လာျခင္း ျဖစ္၏ ။
ငါတို႔ငယ္ငယ္က အီရန္မွ ခိုဒါအရွင္ျမတ္၏ သားေတာ္ႀကီး ရန္ကုန္သို႔လာလ်ွင္ ခိုဒါေသြး မျပတ္လပ္ေစရန္ (မတိမ္ေကာေစရန္) ဆိုကာ ခိုဒါ၏အႏြယ္၀င္ မိန္းမႀကီးငယ္အသြယ္သြယ္တို႔သည္ ခိုဒါ၏သားေတာ္ တည္းခိုရာသို႔သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္သြားေရာက္ၾကကာ အသံုးေတာ္ခံၾကရရွာေခ်၏ ။
ကံဆိုးသည္မွာ ခိုဒါ၏ အႏြယ္ေတာ္မ်ားျဖစ္လ်က္က ခိုဒါေသြး ခံယူခြင့္ မရေလေသာ ေယာက္်ားမ်ားပင္ ျဖစ္ေခ်၏ ။ ၄င္းတို႔ကိုေထာက္လ်ွင္ အယူ၀ါဒသည္ သူတစ္ပါးတို႔ အေျပာမ်ားရာ (အေျပာက်ရာ) ေနာက္သို႔ ေရာေယာင္လိုက္ၾကေသာ ဖာသိဖာသာ (ဘာသိဘာသာ) သမားတို႔ကသာ မ်ားလွေခ်၏ ။
မိမိသတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံသြားရသျဖင့္ မိမိအေပၚ အာဃာတျပင္းျပင္း၊ အၿငိွဳးႀကီးစြာထား ကာ ေသသြားေသာ ႏြား၊ ၾကက္၊ သိုး၊ ဆိတ္မ်ားက မိမိကို ေကာင္းကင္ဘံုမွ ႀကိဳဆိုေနမည္ဆိုေသာစကား၊ ယုတၱိေဗဒကို နားလည္လ်ွင္ လက္ခံႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိၿပီ ။
ရွိသမ်ွအျပစ္ ထာ၀ရဘုရားက တာ၀န္ယူ၏၊ တာ၀န္ခံလ်ွင္ ေက်ေအးေပး၏ ဆိုေသာစကားသည္လည္း ယုတၱိေဗဒျဖင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္လ်ွင္ ခံႏိုင္စြမ္းမရွိ ။
ထိုအယူသည္လည္း မေကာင္းမႈကို ေသြးသံရဲရဲျဖင့္ ျပဳခ်င္လာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးျခင္းမ်ွသာျဖစ္၏ ။
၀န၀ါသီ ေဥယ်ဓမၼသာမိေထရ္
သာသနာ-၂၅၃၈ ေကာဇာ-၁၃၇၅ တြင္
ေရးသားျပဳျပင္စီရင္ေသာ အႏုပုဗၺိက ကထာ စာ-၅၆,၅၇
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္