Pages

Saturday, 23 March 2013

ဦးရာရွစ္ ရာျပည့္ အခမ္းအနားမွ မင္းကိုႏိုင္ စကားမ်ားေၾကာင့္ တူးဆြမိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား(၂)

ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရးျခင္းသည္ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပ မင္းမဲ့စရိုက္ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ျခင္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း အသိေပးလိုပါသည္။ သမိုင္းသည္ကား သမိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဦးရာရွစ္၏ ရာျပည့္ အခမ္း အနားမွ ခြပ္ေဒါင္းကို ဘယ္ဘာသာကိုင္ကိုင္ ဆိုကာ ေျပာခဲ့သည့္ စကား မ်ား၊ ေက်ာင္း သားထု တစ္ရပ္လံုးအား မင္းကိုႏိုင္မွ ကိုယ္စားျပဳ သေယာင္ ေျပာသည့္ စကားမ်ားေၾကာင့္ ေရးျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔မ်ား မေပၚေပါက္ျပီ ၁၉၃၀ အေစာပိုင္းတြင္ ေနာင္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုတို႔က ဗမာႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ လူငယ္မ်ား အသင္းကို စတင္ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ အားလံုး ျမန္မာ သက္သက္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၃၀ စက္တင္ဘာ ၂၀ တြင္ တကသ ဖြဲ႔စည္းပံု စည္းမ်ဥ္းေရး ဆြဲေရး ေကာ္မတီတြင္ေတာ့ ဦးရာရွစ္ ပါသည္၊ မစၥတာ ပကာဆင္ ဆိုသူ ပါသည္။
၁၉၃၁ ဇန္န၀ါရီ(၉)ရက္တြင္ ၄င္းတို႔ ၂ ဦးပါသည့္ အလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီကို ဖြ႔ဲစည္းခဲ့သည္။ ၁၉၃၁ ဇန္န၀ါရီ ၉ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္   ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ၏ ယာယီ ဥကၠဌ အျဖစ္ ကိုေက်ာ္ခင္ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဥကၠဌ ရာထူးကို ေရြးခ်ယ္ရာ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္ ကို ထြန္းစိန္က ပထမဆံုး ဥကၠဌ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ သည္။ ႏိုင္ငံအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ၾကတာခ်င္း အတူတူ၊ ျမန္မာ ေက်ာင္းသားမ်ား မဲေပးၾကတာခ်င္း အတူတူ ေနာက္ဆံုးတြင္ မဲအေရအတြက္ တူသျဖင့္ ဥကၠဌ ေပးသည့္ မဲျဖင့္ တကသ ဆိုသည့္ ျမန္မာ့ ပထမဆံုး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ ဥကၠဌသည္ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္ ကိုထြန္းစိန္   ျဖစ္သည္။

ကိုထြန္းစိန္ ဆိုသူကား ျမန္မာတိုက္ပံု ေခါင္းေပါင္း ၀တ္ကာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား အေရး၊ လြတ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္မွာလည္း အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ တြင္ အသား က်ေနခ်ိန္မို႔ ဘာသာေရး ကိုလည္း သတိမမူမိျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမိုင္းအစ၊ မင္းကိုႏိုင္တို႔ ေျပာျပၾကသည့္ အစ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမွာ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္ ျဖစ္သည္မို႔ ယေန႔ေက်ာင္းသားမ်ား စုေ၀းေနသည့္ တကၠသိုလ္မွ တစ္ေက်ာ့ျပန္ ၾကိဳးစားေနသည့္ တကသ၊ဗကသ အဖြဲ႕၀င္တုိ႔တြင္ မည္သူတို႔ ၾကီးစိုးမည္၊ သမိုင္းေၾကာင္းအရ မည္သူတို႔ မည္သို႔ ေျပာၾကမည္ ဆိုသည္ကေတာ့ ေတြးစရာ ျဖစ္သည္။

ထုိ မြတ္ဆလင္ ျဖစ္သူ ကိုထြန္းစိန္ ႏႈတ္ထြက္သြားျပီးေနာက္ ၁၉၃၅-၃၆ ခုႏွစ္တြင္ တကသ အမႈေဆာင္ ျပန္ေရြးရာတြင္ေတာ့ ဦးႏုက ဥကၠဌ။ ဦးရာရွစ္က ဒုဥကၠဌ အျဖစ္ ျပန္ပါလာသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းမွာ အိုးေ၀မဂၢဇင္း စာတည္း အျဖစ္သာ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕၌ ပါသည္။ အိုးေ၀ မဂၢဇင္းသည္လည္း ျမန္မာျပည္သည္ ဥေဒါင္းအသံဟု ဆိုကာ ျဖစ္လာသည္။ ၁၉၃၆ ေဖေဖာ္၀ါရီ ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားၾကီးမ်ား သပိတ္ေမွာက္ ေကာင္စီ တြင္ေတာ့ ဦးရာရွစ္မွာ ဥကၠဌ ျဖစ္ျပီး ေသြးၾကြ ေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္ ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၈ ရက္တြင္ေတာ့ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားမ်ား ပါ၀င္ျပီး ဗကသ ကို ဖြဲ႔စည္း ခဲ့ရာ ဦးရာရွစ္မွာ ဥကၠဌ ျဖစ္ျပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွ ဒုဥကၠဌ ျဖစ္လာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ တကသေကာ၊ ဗကသ ေကာ သမိုင္း(၂)ခုလံုး အစ ဥကၠဌမ်ားမွာ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ သည္။ ဥကၠမ်ားထဲတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ ဦးႏု၊ ဦးဗေဆြ၊ ကို ဗဟိန္း တို႔မွာမူ ျပည္သူ မ်ားႏွင့္ နာမည္အရ ပို၍ ရင္းႏွီးသည္။ ကိုဗဟိန္း၏ ျမင္းခြာတစ္ခ်က္ေပါက္လွ်င္ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေစရမည္ ဆိုသည့္ စကားမွာလည္း စာသင္ေက်ာင္းမ်ားရွိ ျမန္မာ့သမိုင္း စာအုပ္တြင္ ျပဌန္းခဲ့ဖူးသည္။ ႏိုင္ငံအေရး၊ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား သမုိင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ဦးရာရွစ္ တို႔ကဲ့သို႔ အစိုးရကို ပုန္ကန္ခဲ့ၾကသူမ်ားကေတာ့ သမိုင္းမ၀င္ခဲ့။

၁၉၃၈ အကုန္ တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဦးႏု စသူတို႔ သခင္ဘြဲ႕ ခံျပီး ႏိုင္ငံေရး လုပ္ၾကသည္။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေျပာင္းသည့္ ဥကၠဌမ်ား အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းျပီး ထိုေနာက္ပိုင္း ဗကသတြင္ သခင္သန္းထြန္းက ဥကၠဌ ျဖစ္လာျပီးေနာက္ မၾကာမီ ေက်ာင္းသား တပ္ဦးဟု ဆိုကာ စာေရးဆရာၾကီး ေမာင္စူးစမ္း(ကိုတင္ေရႊ) တို႔ကလည္း ဖြဲ႔စည္းၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ဘိလပ္သြားစဥ္ ထုိ ေက်ာင္းသား တို႔ ဦးေဆာင္ျပီး အတြင္း၀န္ရံုးကို အလံနီမ်ားႏွင့္ အတူ ၀ိုင္းျပီး ဆႏၵျပၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ဘက္ေပါင္းစံုမွ လြတ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ သည့္အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ေဆာင္ရြက္မႈ ကို ကပ်က္ကယက္ လုပ္သကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္မ်ားလည္း ရွိကာ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေအးခ်မ္းစြာ စာသင္လိုသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ႏွင့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ျပင္းထန္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား စတင္ကြဲလာသည္။

လြတ္လပ္ေရး ရျပီး ၇ လခန္႔အၾကာ ၁၉၄၈ ဇူလိုင္တြင္ ဗကသ ဥကၠဌမွာ ကိုညီညီ ဆိုသူ ျဖစ္လာျပီး လြတ္လပ္ျပီးစ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အေႏွာက္အယွက္မ်ား စတင္ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ၁၉၄၈ စက္တင္ဘာမွာ က်င္းပမည့္ ကမၻာ့ေက်ာင္းသားမ်ား ညီလာခံ တက္ဖို႔ လြတ္လပ္ျပီးစ အေၾကြးပတ္လည္၀ိုင္းေနသည့္ အစိုးရထံမွ စရိတ္ေတာင္းသည္။ ျပည္ တြင္းေရး ကိစၥမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားမွ အကူအညီ မယူရန္ ၊ ၀ရမ္းထုတ္ ခံထားရ သည့္ ျဖဴနီျပာ၀ါ တံဆိပ္ကပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ၀ရမ္းျပန္ရုတ္သိမ္း ရန္ စသည္တို႔ အပါအ၀င္ အခ်က္မ်ား ေတာင္းဆိုၾကသည္။ ၁၉၄၈ စက္တင္ဘာတြင္ ေျမေပၚအာဏာ ဖီဆန္ေရး လုပ္ခဲ့ၾကသည္။

၁၉၄၉ တြင္ ေကအန္ဒီအို သူပုန္ ေပၚလာျပီး အင္းစိန္၊ေတာင္ငူ ျမိဳ႕မ်ား သိမ္းသည့္ အေျခအေနေၾကာင္း တကၠသိုလ္မ်ား ပိတ္ခဲ့ရသည္။ လြတ္လပ္ျပီးစ တိုင္းျပည္တြင္ အမႈထမ္းေပါင္းစံု သပိတ္ၾကီး ႏွင့္ ျပည္တြင္း ဆူပူ မႈမ်ား ျဖစ္ေစ၇န္ လံႈ႕ေဆာ္သည့္ ဗကသ ဥကၠဌ ေဟာင္း ကိုသန္းေမာင္ ေတာခိုသည္။ ဗကသ၊ တကသ၊ ရကသ အဖြဲ႔ေတြ ေတာ ခိုကာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဘ၀ပ်က္ခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ အားလံုး ျပိဳ ကြဲ သည္။

ထိုေနာက္ပိုင္း ၀န္ၾကီးခ်ုပ္ ဦးႏုလက္ထက္၊ ဦးေန၀င္း လက္ထက္မ်ား တြင္ ေတာခို ေက်ာင္းသားမ်ား ျမိဳ႕တြင္း၀င္လာၾကသည္။ ေျမေပၚေျမေအာက္ အဖ်က္လုပ္ရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ဦးေဆာင္ခဲ့ ျပီး လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သည့္ သမဂၢ အဖြဲ႕မ်ားတြင္ ေက်ာင္းသား မဟုတ္သူမ်ား ၾကီးစိုးလာၾက ကာ ၈ ေလးလံုး အေရးအခင္း ျဖစ္လာသည္ အထိ ေက်ာင္းသားမ်ား အၾကား ေသြးထုိးလံႈ႕ေဆာ္ၾကသည္။ ၁၉၈၀ တြင္ တကၠသိုလ္ တက္ခဲ့သည့္ မင္းကိုႏိုင္သည္ ၈ ႏွစ္ အၾကာတြင္ ဗကသ ဥကၠဌ ျဖစ္လာသည္။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဆိုသည့္ နာမည္ခံ သည္။ ေက်ာင္း သားမ်ားကို လမ္းမွားသို႔ ေရာက္ေစကာ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္မ်ား ျဖစ္ေစခဲ့ေလေတာ့သည္။

ယေန႔တြင္ေတာ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသာမက အထက္တန္းေ က်ာင္း သားမ်ား အထိပါ ေသြးထိုး လံႈ႕ ေဆာ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဦးရာရွစ္ ရာျပည့္အခမ္းအနားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား အၾကား မည္သူမွ ၀င္၍ မရဟု ေျပာခဲ့ေသာ မင္းကိုႏိုင္သည္ ေက်ာင္းသား မဟုတ္ပါလွ်က္ ေက်ာင္း သား သမဂၢ ရာထူးယူခဲ့သည္။ ယေန႔ထိ လည္း ၈၈ ခုႏွစ္ကို ေမာင္ပိုင္စီးကာ ၈၈ ေက်ာင္းသား ဘြဲ႕ခံထားသည္။ ဟာသ တစ္ခုကဲ့သို႔သာ။

ထုိအခ်ိန္တြင္ ဗကသတို႔သည္လည္း လက္ပံေတာင္းတြင္ လံႈ႕ေဆာ္ေနသည္။ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္တို႔ျဖင့္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသား သမဂၢ အဖြဲ႔မ်ားကို သည္္ ယေန႔ ျဖစ္ေနေသာ ဆူပူမႈမ်ားကို ေနာက္ ကြယ္မွ လုပ္ေဆာင္ေနသည္မွာ ထင္ရွားလွသည္။ သို႔မဟုတ္ပါလွ်င္ ၈၈ႏွင့္ ဗကသ အဖြဲ႔မ်ား၏ လက္ရွိ အေထာက္အပံ့မ်ားသည္ မည္သည့္ဘာသာ၀င္တို႔ အဓိက ေပးေနပါသလဲ ဆိုသည့္ ေမးခြန္းသာ ေမးလိုက္ ခ်င္ ေပေတာ့သည္။

( အပိုင္း-၃ တြင္ေတာ့ ၈၈ မတိုင္ခင္ႏွင့္ ၈၈ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေထာက္အပံ့ ရရွိမႈမ်ား၊ တိုင္းျပည္ကို ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ ဖ်က္ဆီးခဲ့မႈမ်ားကို ေဖာ္ျပပါမည္။ သမိုင္းဆိုင္ရာ အကိုးအကားမွားပါက ေထာက္ျပေပးပါ။)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္

လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္