Pages

Monday 25 March 2013

ကုလားလို႕ မသံုးစြဲ၀ံ့သူမ်ားသို႕


ကုလား = ျမန္မာအဘိဓါန္အတြဲ(၁) က-စ၊ ႏွာ-၁၂ တြင္ ကုလား-န/ကလား/
၁ အိႏိၵယႏိုင္ငံသားမ်ား၊ 
၂။သာမန္အားျဖင့္ျမန္မာႏိုင္ငံအေနာက္ဘက္ေဒသမွ လာသူမ်ား၊ -န၀ိ/ကလား/ ႏိုင္ငံျခားတြင္ျဖစ္ေသာ၊ ႏိုင္ငံျခားမွလာေသာ ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ 

ဤေနရာတြင္ အိႏိၵယႏိုင္ငံသားဟု ဆိုရာတြင္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ထားစဥ္က အိႏၵိယနယ္နမိတ္ တြင္ ဘဂၤလာ အပါအ၀င္ အိႏိၵယ တစ္ခုလံုးကိုဆိုလိုပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဖက္ကမ္းမွ လာသူမ်ား ဟု ဆိုလိုပါသည္။

 စာေပက်န္းဂန္အရ ကုလားအမ်ဳိးေပါင္း (၆၀)ရွိသည္ဟု ဆိုထားျပန္ပါတယ္.. 
(၁)သူရဲ    (၂) ပူေရႏၱ    (၃) အာသံ၊    (၄) ေရသူ    (၅) ပန္းေသး    (၆) ပရိကၡရား    (၇) ဘဂၤလား 
(၈) ကုလားျဖဴ    (၉) ဘုရင္ဂ်ီ    (၁၀) ဘာလီ    (၁၁)    သီဟို႗္    (၁၂) သိန္း    (၁၃) စႏၵာ (၁၄) ေမာပါ၊    (၁၅)ေဒကို၊    (၁၆) ေနာထို၊    (၁၇) ေစာရာ    (၁၈) ပစိၦမာ    (၁၉) ေဘာဒ   (၂၀)သုတံၱ    (၂၁) စင္းၾကန္႕႔    (၂၂) ဦးၿပဲ    (၂၃) ဇနပတၱံ    (၂၄) ပူရံ    (၂၅) သင္းတြဲ    (၂၆) တိလပ္ (၂၇) မရမာ   (၂၈) ကလံ    (၂၉) ကလယ္   (၃၀) ျပင္သစ္    (၃၁) ေဘရတယ္   (၃၂) ဗာရာဏသီ (၃၃) အဂၤလိပ္   (၃၄) လဟံု   (၃၅) ဒုဒလီ    (၃၆) မဒရပ္   (၃၇) အင္က်ယ္   (၃၈)က႐ႈး   (၃၉)ဗသွ်ဴး (၄၀)ခလာသီ   (၄၁)အာရပ္   (၄၂) အာရမၼဏီ   (၄၃) တပသီ   (၄၄) ပသီ   (၄၅) ဥတၱရာ   
(၄၆) လတိၱကာ   (၄၇) ေစတုတ္   (၄၈) သတၱဟန္   (၄၉) ရတိ   (၅၀) ဘိန္းရီး   (၅၁) မကၠတိ   
(၅၂) တူလီ   (၅၃)ေဟာရတယ္   (၅၄) ဇ၀ီ   (၅၅) ဘုရင္ဂီ   (၅၆) ရမံၸ   (၅၇) ေအာ္လံေတ (၅၈) ေအာင္လံတစ္   (၅၉) ရစ္ပလစ္   (၆၀) ကုလား တို႕ျဖစ္ပါသည္။

4 comments:

  1. ဗုဒၶေဂါတမ ကေရာဘယ္ကုလား အမ်ိဳးအစားထဲပါ တာလဲဟင္? တို႔ေတြကေတာ့ ဗုဒၶနဲ႔ ဘာသာခ်င္း မတူေပမဲ႔ ကုလားအမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ရတာ ေက်နပ္ပါတယ္။ မင္းတို႔ေရာဗုဒၶနဲ႔လူမ်ိဳးတူ ျဖစ္ခ်င္မွာဘဲေနာ္။ ဗုဒၶရဲ႕ အယူဝါဒကိုလက္ခံၿပီး ကုလား မျဖစ္ရတာကံဆိုးေလစြ။


    ဗုဒၶကုလားႀကီး၏အမ်ိဳးမ်ား

    ReplyDelete
  2. ယုတ္မာရိုင္းစိုင္းတဲ႔မြတ္စလင္သူေတာင္းစားနဲမျခားဘူးအမ်ိဳးယုတ္

    ReplyDelete
  3. အခုခတ္ ကုလားေတြ အမ်ိဳးယုတ္ ကုလားေတြ ကို ေျပာေနၾကတာ လီးကုလားေတြရဲ ့

    ReplyDelete
  4. ကုလားဆိုတာအခုမွေပၚလာတာမဟုတ္ပါ။ ေရွးကုလားေတြကဆင္းသတ္လာလို႔ေခတ္ကုလား ျဖစ္လာတာပါ။ ကုလားကိုဆဲရင္ေဂါတမကို ျမင္ေယာင္ၿပီးမွဆဲပါ။

    ReplyDelete

မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္

လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္