Pages

Sunday, 11 August 2013

ေနာက္ထပ္ တစ္ႀကိမ္ ေစတီေတြ ေပ်ာက္ၿပီး ဗလီေတြ ထပ္ေရာက္လာ မွာကို ေျပာခြင့္ရွိလို႔ ေျပာရတာက ဘယ္ေနရာမ်ား မွားေနလုိ႔လဲ ?


သီတဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သံဃာ့ အစည္းအေဝးမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တည္သမိုင္းေၾကာင္းကို မိန္႔ၾကားေတာ့ ကုလား ေအာက္ဆဲြ သမိုင္းဆရာ ေယာင္ေယာင္ေတြက အသည္းအသန္ ျငင္းခ်က္ထုတ္ၿပီး ကုလားျဖဴ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕ေတြနဲ႔ ဆူးေလေစတီကို မဖ်က္ဆီးဖို႔ အဂၤလန္ဘုရင္မႀကီးက တားဆီး တာပဲ
ေက်းဇူးေတာ္ အနႏၲအျဖစ္ ထိုင္ရွိခိုးရမတတ္ေတြ ဖဲြ႕ႏြဲ႕ၿပီး ဗလီက်န္ခဲ့တဲ့ အမွန္တရားကို ဖုံးဖိေနၾကေလရဲ႕။

အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီေခတ္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၿမိဳ႕သစ္ တည္ၿပီး အဆင့္ျမွင့္တယ္ဆိုေပမယ့္ ၊ အဲဒီအေၾကာင္းျပ ခ်က္ နဲ႕ပဲ မဖ်က္သင့္တဲ့ ေရွးေဟာင္း ေက်ာင္းကန္ဘုရားေတြ ေစတီေတြကို အာဏာ သုံးၿပီး ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကတာေတာ့ အမွန္တရားပဲမဟုတ္လား။ ထို႔အတူအဲဒီ ေနရာေတြမွာ ဗလီေတြ မႈိလိုေပါက္လာခဲ့
တာလည္း တိုက္ဆိုင္မႈ မဟုတ္တဲ့ အမွန္တရားပဲ ။ ဆူးေလ ေစတီေတာ္ကို ဘာေၾကာင့္ မဖ်က္ဆီးဝံ့ေတာ့ပဲ မိုင္ေထာင္ ခ်ီေဝးတဲ့ အရပ္ကေန အေရးတႀကီး ေၾကးနန္းရိုက္ၿပီး တားဆီးရတာလဲ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း အခ်က္ဆက္ႏြယ္မႈေတြ ကလည္း ရွိေသး သကိုး။ စိတ္ သေဘာေကာင္း ေစတနာနဲ႔ တားဆီးေပး ခဲ့တာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္ ။


အဂၤလန္မွာဆို ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အဦေတြကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ မေျပာနဲ႔ အုတ္တစ္ခ်ပ္ေတာင္ အပြန္းအပဲ့ မခံဘဲ တန္ဖိုးထားတတ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္ေတြက ျမန္မာေတြ သူတို႔ ဖဝါးေအာက္အေရာက္မွာ ၊ မြတ္ကုလား ခရိုနီေတြစံနက္နဲ႔ ေရွးေဟာင္း သာသနိက အေဆာက္ အဦ ေတြကို ေျမလွန္ ခဲ့ၾကတာ
ဘယ္လိုပဲ အခ်က္အလက္ အတုေတြလုပ္ႀကံၿပီး ေရးသား ေနပါေစ ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရတဲ့   ေရွးေဟာင္းေစတီေတြ ေပ်ာက္ဆုံးသြား ခဲ့ရတာေတာ့ အေသ အခ်ာပဲ။ ဒါတင္မက ဗလီေတြ က်န္ေနခဲ့တာလည္း ယခုထိ အခိုင္အမာပဲေလ ။

သမိုင္းပညာရပ္ ဆိုတာကလည္း ဖတ္လုိ႔ ေကာင္း စိတ္ဝင္စား လို႔ ေကာင္းရေအာင္ ေရးလို႔ ရတယ္ ဆိုေပမယ့္ သမိုင္းထဲက အမွန္တရား ေတြ ကိုေတာ့ဘယ္လိုပဲ အခ်က္အလက္ အတုေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ ေရးသားေနပါေစ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြၾကားက ေပ်ာက္ဆုံးသြားတာက ေစတီ ၊ က်န္ခဲတာက ဗလီ ဆိုတာ ကိုေတာ့ ဘယ္လို လမ္းေၾကာင္း လဲႊၿပီး ျငင္းခ်က္ထုတ္နိုင္ပါ့မလဲ ။

သူ႕ကြ်န္ဘဝ ၊ သူတို႔ျပဳသမွ် နဳခဲ့ရတဲ့ အခါ ၊ ေစတီ ေပ်ာက္ၿပီး ဗလီေရာက္ခဲ့တဲ့ အမွန္တရားကို သင္ခန္းစာ ယူနိုင္ၾကဖို႔ ၊ အသိတရားနဲ႔ သတိထားၾကဖို႔ပဲတုိက္တြန္းတာ ။ ျဖစ္ၿပီးသမွ် သင္ပုန္းေခ်ထားခဲ့လို႔ပဲ ဗလီေတြ ဟီးဟီးထေနေသးပါလ်က္ ၊ ကိုယ့္ လူမ်ိဳးကိုယ္ သမိုင္းထဲက သင္ခန္းစာ တစ္ရပ္ကို နားလည္ရေအာင္ အသိတရားေဝငွ တာကိုမွ အမုန္းတရားလို႔ထင္ၿပီး ကိုယ္စိတ္နဲ႔ နႈိင္းၾကေတာ့ ရုိင္းကုန္ၾကတာ ဘယ္အဆန္းဟုတ္ပါေတာ့မလဲ ။

ေခတ္ အဆက္ဆက္ အာဏာရွိသူ မည္သူပဲ ျဖစ္ေနပါေစ ၊ အဂတိ တရားနဲ႔ေပါင္းသင္းၿပီး ေစတီ ကို ဖ်က္ ဗလီကို ပႏၬက္ ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ ထင္ရွားတာပဲေလ ။ ေနာက္ၿပီး သီတဂူ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက အစ ၊ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက သမိုင္း ပညာရပ္ကို မနွံ႕စပ္ ဘူးရယ္လို႔ ေဝဖန္ရဲတဲ့မြတ္ေအာက္ ဆဲြေကာင္ေတြကို အေတာ္ေလး သနားမိတယ္ ။ ျမန္မာ့ သမိုင္းသုေတသန ဆိုင္ရာ အေရးပါတဲ့ ကြင္းဆက္ေတြကို အဓိက ရွာေဖြ ခဲ့ရတာ၊ေစတီ ပုထိုးေတြ မွာရွိတဲ့ ေက်ာက္စာ ၊ မွင္စာ ၊ အုတ္ခြက္စာ ၊ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ ေတြက ရွာေဖြခဲ့ရတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ေပစာ ၊ ပုရပိုက္ စာေတြ ၊ ေရွး
ေဟာင္း က်မ္းစာေတြကို ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေတြရဲ႕ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္မႈ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ျပန္ၿပီးလူမသိ သူမသိ သမုိင္းေၾကာင္းေတြ လက္ဆင့္ကမ္းနိုင္ခဲ့ၾကတယ္ ။ ေရွးေဟာင္း စာေပအေရးအသားေတြမွာ ပါဠိ စာေပေတြကအေရးပါတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ျမန္မာ့ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းေၾကာင္းေတြရဲ႕ အဓိကေသာ့ခ်က္မွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ အေရးပါမႈကိုေတြ႕ျမင္နိုင္ပါတယ္ ။

အဂၤလိပ္ လူမ်ိဳးေတြ ေရးခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္း အမွန္ေတြက သီးျခားရပ္တည္မႈ ရွိေပမယ့္ အဲဒီ အမွန္အကန္ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္ သမိုင္းစာေတြ ၾကားမွာေတာင္ ၊ ျမန္မာနိုင္ငံကို ကိုလိုနီျပဳလုပ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းက သူတို႔မတရား သိမ္းပိုက္ခဲ့တာပါလို႔ ဝန္ခံထားတာ အေတာ္ရွားမယ္ထင္တယ္။

ယေန႔ ျမန္မာ့သမိုင္းသုေတသန အရွိန္အဟုန္က ကိုလိုနီ ဝါဒျဖန္႔ သမိုင္းစာေတြ ေရးခဲ့တဲ့ ပါေမာကၡ ဒီ.ဂ်ီအီး ေဟာ တို႔ေခတ္တုန္းကလုိမ်ိဳး မြတ္ကုလါးေတြဝင္ေရာက္ ကုလားဖန္ထိုးဖို႔ မလြယ္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ မနဳံခ်ာေတာ့ဘူး ဆိုတာေတာ့ သေဘာေပါက္သင့္တယ္ မြတ္ ကုလားနဲ႔ ေအာက္ဆဲြေတြေရ႕ ။ ။

ဦးယဥ္ေက်း ။ ။
၇၊၈၊၁၃ ။

ကိုလိုနီ အဂၤလိပ္အစိုးရဟာနိုင္ငံေတာ္ဝါဒလို႔ေခၚတဲ့ အင္ပီရီရယ္လစ္ဇင္ ကိုစာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိျဖင့္ ထည့္သြင္း သင္ၾကားခဲ့တယ္။သမိုင္းေတြကို ကုလားဖန္ထိုးၿပီး ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထိုကဲ့သို႔တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေသြးခဲြၿပီးဝါဒျဖန္႔ခဲ့တာေၾကာင့္ ယေန႔အထိအဲဒီ အဆိပ္ႂကြင္းအ
က်န္ေတြကို ခံစားေနရတုန္းပါပဲ ။ အဂၤလိပ္ကြ်န္ စစ္စစ္ေတြဟာ အခါအခြင့္သင့္တိုင္း တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းေသြးကဲြ နိင္တဲ့ သမိုင္းအခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ကို ဆဲြထုတ္ျပၿပီး အျမတ္ထုတ္ေလ့ရွိတယ္ဆိုတာ ..။

ေစတီ ေပ်ာက္၍ ဗလီ ေရာက္ခဲ့ျခင္းက အေကာင္းဆုံးေသာ သက္ေသသာျဖစ္ပါေတာ့တယ္ ။

ကိုလိုနီ ပညာေရး ( အင္ပီရီရယ္လစ္ဇင္ ) ကို ေအာက္ကလင့္ခ္မွာ အၾကမ္းဖ်ဥ္းေလ့လာၾကည့္နိုင္ပါတယ္။ 
ေဒါက္တာ ဦးသန္းထြန္း ကိုယ္တိုင္ေရးထားတဲ့ အဂၤလိပ္ နဲ႔ ကုလား သမိုင္းေရး ဆရာေတြအေၾကာင္း   သုံးသပ္ခ်က္ဖတ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့သီးသန္႔တင္ေပးပါ့မယ္။

1 comment:

  1. ဂြစာေမာင္ေမာင္5 November 2013 at 12:28

    မက္ကာ က ေဆာက္ဖုတ္ ဘယ္သူလုပ္တာလဲ ဆိုတာကိုဘဲ
    ေသခ်ာေဝဖန္ေနၾကစမ္းပါဟာဂ်ီထိပ္ၿပဲတို႔ရယ္..အဲဒီေဆာက္ဖုတ္ႀကီး
    ဘုရားမွတ္ၿပီးကိုးကြယ္ေနမွေတာ႔ .ေဆာက္ဖုတ္ကိုဘဲလုပ္ခ်င္ေနတဲ႔
    ေခြးစိတ္ေတြဘဲ ဝင္ေနေတာ႔ လူလိုမေျပာတတ္ေတာ႔ဘူး..ေခြးလိုဘဲ
    အၿမဲရန္လိုေနေတာ႔တယ္ လစ္ရင္ဆြဲ..အုပ္စုလိုက္ေဟာင္..မိရင္ တဂိန္ဂိန္
    နဲ႔ နားၿငီးေအာင္ေအာ္ဟစ္ ငို..ဘယ္လိုမွ လူနဲ႔တူတဲ႔ လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး....
    ဒါကိုမွ ကာကြယ္ေနတဲ႔ လူေတြလဲ..ေဆာက္ဖုတ္ကိုးကြယ္ၿပီး
    ေခြးျဖစ္ကုန္ၿပီထင္ပါရဲ႕..သြပ္သြပ္ သြပ္.။

    ReplyDelete

မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္

လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္