ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း လယ္ယာ စုိက္ပ်ဳိးေရး အတြက္ ၿပိဳင္းေခ်ာင္း ေရေလွာင္ တမံႏွင့္ ဇီးေခ်ာင္း ေရေလွာင္ တမံတုိ႔ ရွိၿပီး ပလက္ဝ-ေက်ာက္ေတာ္ ကားလမ္းသည္ ရန္ကုန္-စစ္ေတြ ကားလမ္းႏွင့္ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕ တြင္ ေပါင္းဆံုပါသည္။ ဤလမ္းသည္ စစ္ေတြ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမွ တစ္ဆင့္ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ ရာတြင္ အေရး ပါလာမည့္ လမ္းလည္း ျဖစ္ပါ သည္။ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ ၂-၁-၂ဝဝဝ ရက္ေန႔က ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ အရွည္ ၂၅၁၂ ေပရွိ ကစၧ ပနဒီ တံတားႀကီးမွာ ခုိင္ခံ့ လွပစြာျဖင့္ တည္ရွိ ေန ပါသည္။
တံတားႀကီးကို ေက်ာ္လြန္ ၿပီးပါက ရခိုင္ ျပည္နယ္၏ က်က္သေရေဆာင္ မဟာမုနိ ဘုရားႀကီး အားဖူးေတြ႕ ရပါလိမ့္မည္။ ဘုရားႀကီး၏ သမိုင္း၌ မဟာ သကၠရာဇ္ ၁၂၃ ခု၊ ဘီစီ ၅၅၄ ခုႏွစ္ တြင္ စႏၵ သူရိယ မင္း၏ မေနာ အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ပင့္ေလွ်ာက္ခ်က္ အရ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္သည္ သာဝတိၴျပည္ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္ မွ ေနာက္ပါ ရဟန္း ၅ဝဝ ၿခံရံလ်က္ ေကာင္းကင္ခရီး ျဖင့္ ဓညဝတီ ျပည္သို႔ ႂကြေရာက္ လာရာ ေသလာဂီရိ ေမာရ သဗၺတ ေက်ာင္းေတာ္၌ ပထမဆံုး ရပ္နား သီတင္း သံုးခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘုရားရွင္ ႂကြေရာက္စဥ္ စႏၵ သူရိယ မင္းမွွ လူနတ္ တို႔ကိုးကြယ္ရာ အျဖစ္ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ဆံျခည္ မခြၽတ္ေအာင္ တူသည့္ ႐ုပ္တုေတာ္တစ္ ဆူအား ထားရစ္ခဲ့ရန္ ေလွ်ာက္တင္ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘုရားရွင္မွ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ႏွင့္ အညီ သိၾကားမင္း၊ ဝိသႀကံဳ နတ္သားတို႔ကို ေခၚ၍ ငါ၏ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ဆံျခည္မွ် မယြင္းသည့္ ႐ုပ္တုေတာ္ကို ဤရတနာ တို႕ျဖင့္ သြန္းလုပ္ေစဟု မိန္႔ ၾကားလ်က္ လက္ေတာ္ ခုနစ္ဆုပ္ျဖင့္ ရတနာ တို႕ကို ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ သကၠရာဇ္ ၁၂၃ ခုႏွစ္ ဗုဒၶဟူး ေန႔ည သြန္းလုပ္ခဲ့ရာ ၾကာသ ပေတးေန႔ မိုးေသာက္တြင္ ၿပီးစီးခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းေၾကာင္း အရ သိရွိရ ပါသည္။
ရခိုင္ရိုးရာ က်င္အားကစားႏွင့္ ပရိသတ္
ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕မွ ၂၈ မိုင္ခန္႔ ခရီး ႏွင္လာပါက ဓညဝတီ၊ ေဝသာလီ၊ ေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ ေျမာက္ဦး စေသာ ရခိုင္ ရာဇဝင္ပါ ေခတ္ႀကီး ေလးေခတ္တြင္ ေနာက္ဆံုးဘုရင္ ထီးနန္း စိုက္ထူရာၿမိဳ႕ ျဖစ္သည့္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ သို႔ ေရာက္ရွိပါမည္။ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕တြင္ ထင္ရွားသည့္ သမိုင္းဝင္ ေရွးေဟာင္း ဘုရား ပုထိုးမ်ား ရွိရာ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူး လာသူမ်ားျဖင့့္ အထူးစည္ ကားလ်က္ ရွိပါေတာ့သည္။ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ကို ေအဒီ ၁၄၃၉ ခုႏွစ္တြင္ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းေစာမြန္ က တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရွးရခိုင္ ဘုရင္မ်ား လက္ထက္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ အခ်က္အခ်ာ က်သည့္ ေနရာတြင္ ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရ ပါသည္။ ယခင္က ၿမိဳ႕ေဟာင္းဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ရခိုင္ၿမိဳ႕ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေခၚဆိုခဲ့ ၾကရာမွ ၁၅-၉-၇၈ ရက္ေန႔တြင္ မူလအမည္ ေျမာက္ဦးသို႔ ေျပာင္းလဲ မွည့္ေခၚခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရ ပါသည္။ ေျမာက္ျမားစြာေသာ အႀကံအစည္ မ်ားကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေအာင္ျမင္သျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕အစု တို႔ကို ဦးစြာ တည္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ေျမာက္ဦးဟု ေခၚတြင္ေၾကာင္း သမိုင္းက ဆိုပါသည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ႏွင့္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ရွိ ေစတီ ပုထိုးမ်ားအား ယဥ္ေက်းမႈ ေဒသတစ္ခု အျဖစ္ သတ္မွတ္၍ ထိန္းသိမ္းလ်က္ ရွိရာ စုစုေပါင္း ၁၃၉ ဆူ ရွိေၾကာင္း သိရွိရ ပါသည္။ ကုလ သမဂၢ ပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႕ (ယူနက္စကို)မွ ေျမာက္ ဦးၿမိဳ႕အား ျမန္ မာ ႏုိင္ငံရွိ အျခား ေဒသႀကီး ေျခာက္ခုႏွင့္ အတူ ကမၻာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ေဒသအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ ထားခဲ့သည္မွာ ရခုိင္သားတို႔ အတြက္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ အတိျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ၿပီးေသာ ဤၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း အၾကမ္းဖက္သည့္ လူအုပ္ႀကီး မ်ားေၾကာင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ ရသည့္ မီးေလာင္ျပင္ မ်ားမွာ ၿမိဳ႕၏ အလွႏွင့္ မလုိက္ဖက္ လွေအာင္ ဆုိးရြားလြန္းလွ ပါေတာ့ သည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွ ကားလမ္း အတုိင္း ထြက္ခြာ လာပါက မုိင္ ၂ဝ ေက်ာ္ခန္႔တြင္ မင္းျပားၿမိဳ႕ေလး တည္ရွိ ေန ပါသည္။ ရန္ကုန္- စစ္ေတြ ကားလမ္းမ ႀကီးမွ ေတာင္ဘက္သို႔ ၄ မုိင္ခန္႔ ဝင္ေရာက္ ရပါသည္။ မင္းျပားၿမိဳ႕ အတြက္ ဂုဏ္တက္ေစသည့္ အရာ တစ္ခုမွာ ရန္ကုန္-စစ္ေတြ ကားလမ္းမႀကီး ေပၚတြင္ ရာေမာင္ျမစ္ ကို ျဖတ္ကူး၍ ခံ့ညား ထည္ဝါလွသည့္ ရာေမာင္တံတား ႀကီး တည္ရွိ ေနျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အရွည္ေပ ၁၃ဝဝ ရွိသည့္ ရာေမာင္ ႀကိဳးတံတား ႀကီးကို ၁၅-၁၂-၁၉၉၉ ခုႏွစ္က ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ရန္ကုန္-စစ္ေတြ ကားလမ္းမႀကီး ေပၚရွိ အမ္းၿမိဳ႕သည္ ရခုိင္ျပည္နယ္ အလယ္ဗဟုိ ခန္႔တြင္ ရွိၿပီး အမ္းမွ ရခုိင္ျပည္နယ္ အတြင္းပိုင္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၊ ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ ေတာင္ပုိင္းၿမိဳ႕နယ္ မ်ားသို႔ ကားလမ္းျဖင့္ သြားေရာက္ ႏုိင္ပါသည္။ ေရလမ္း ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေသာ တပ္ေတာင္သို႔ ၁၂ မုိင္အရွည္ ကားလမ္းျဖင့္လည္း သြားလာႏုိင္ၾက ပါသည္။ အမ္းေလယာဥ္ ကြင္းသည္ ဂ်က္ေလယာဥ္မ်ား ဆင္းသက္ႏုိင္ၿပီး ရန္ကုန္-အမ္း-စစ္ေတြ-အမ္း-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ အတုိင္း ျမန္္မာ့ေလေၾကာင္း ေလယာဥ္ျဖင့္ သြားလာႏုိင္ၾက ပါသည္။
အမ္းၿမိဳ႕ ေအာက္ရြာ အနီးတြင္ ရွိေသာ ဟင္းရြက္ ေရေလွာင္ တမံသည္ ၂၉၂ ဧက က်ယ္ဝန္းၿပီး အမ္းၿမိဳ႕အား ေသာက္သံုးေရ ေပးေဝလ်က္ ရွိပါသည္။ တည္ေဆာက္ဆဲ အမ္းေခ်ာင္း ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းသည္ အမ္းၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ ၃ ဒသမ ၅ မုိင္ခန္႔ အကြာ အမ္းေခ်ာင္းေပၚတြင္ တည္ရွိပါသည္။
ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕သည္ ရခုိင္ ျပည္နယ္၏ အႀကီးဆံုး ျဖစ္ေသာ ရမ္းၿဗဲကြၽန္း၏ ေျမာက္ဘက္ သံဇိတ္ ျမစ္ကမ္း တြင္ တည္ရွိပါသည္။ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ႏွင့္ ထိစပ္ေနသည့္ အတြက္ ေၾကာင့္ အလြန္ လွပသည့္ ကမ္းေျခၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာက္ျဖဴ-ရန္ကုန္ ကားလမ္း သည္ အရွည္ ၃၉၆ မုိင္ ရွိပါသည္။ ေက်ာက္ျဖဴမွ အမ္း- ေတာင္ကုတ္ လမ္းေပၚရွိ ေက်ာက္ျဖဴမွ ခုိမင္လမ္းခဲြ အထိ ၂၅ မုိင္ရွိၿပီး ၎မွ အေရွ႕ ဘက္သို႔ ၁၃ မုိင္ခန္႔ သြားပါက ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိပါမည္။ မအီၿမိဳ႕သို႔ ၇၇ မိုင္၊ မအီမွ ေတာင္ကုတ္အထိ ဆုိပါက ၁၁၉ မုိင္ခန္႔ ကြာေဝး ပါသည္။
ေက်ာက္ျဖဴ-မအီ လမ္းပုိင္းတြင္ တံတားႀကီး မ်ားစြာကို ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရ ပါသည္။ ေက်ာက္ျဖဴ ဘက္မွ အစဥ္ လုိက္ဆိုပါက မင္းေၾကာင္း ေခ်ာင္းတံတား၊ ဝမ္ဖိုက္တံတား၊ သဇင္တန္ တံတား၊ သံသမေခ် တံတား၊ သံသမႀကီး တံတား၊ ဒီးဒိုးေပါက္ တံတား၊ လံုးေတာ္ေပါက္ တံတား၊ စနဲေပါက္ တံတား ၊ေက်ာက္ႀကီးေပါက္ တံတားႏွင့္ မအီ တံတားတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ မင္းေၾကာင္း ေခ်ာင္းတံတား ႀကီးမွာ ၂၇ဝ၄ ေပ ရွည္လ်ားၿပီး ရခုိင္ ျပည္နယ္၏ အရွည္လ်ားဆံုး တံတားႀကီးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္းငယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ဤေဒသ အတြင္းရွိ ျပည္သူ အမ်ားစုသည္ ကမ္းနီး၊ ကမ္းေဝး၊ ေရလုပ္ငန္း မ်ားျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ အသက္ေမြးခဲ့ ၾကပါသည္။ ယခုတြင္မူ ဥပေဒ ျပင္ပ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ား ေပ်ာက္ ကြယ္ကာ မိမိ ပိုင္ဆုိင္ရာ အိုးအိမ္ႏွင့္ မူရင္း အသက္ေမြးမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို စြန္႔ပစ္ ခဲ့ရၿပီး ယာယီ တည္းခုိရာ ေနရာမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရ ပါေတာ့သည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္၏ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕ကို ေတြ႕ရစဥ္
ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ အတြက္ အနာဂတ္ ေရာင္ျခည္မ်ား ထြန္းလင္းေပးမည့္ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ႀကီးအား ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ မဒဲကြၽန္းတြင္ တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိပါသည္။
လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လုပ္ငန္းသံုး ဆိပ္ကမ္း (Work-Boat Wharf) ႏွင့္ ေရနံစိမ္းတင္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း (Tanker Port) ဟူ၍ ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခု ပါဝင္ပါသည္။ တန္ခ်ိန္ ၅ဝဝဝ မွ ၁ဝဝဝဝ အထိ ကုန္တင္ ေရယာဥ္မ်ား ဆုိက္ကပ္ႏိုင္မည့္ လုပ္ငန္းသံုး ဆိပ္ကမ္းမွာ ၃၁-၆-၂ဝ၁ဝ ရက္ေန႔တြင္ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး တန္ခ်ိန္ ၃ဝဝဝဝဝ ရွိ ေရနံတင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆုိက္ကပ္ ႏုိင္မည့္ ေရနံစိမ္းတင္ ဆိပ္ကမ္းမွာ တည္ေဆာက္ ဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ အေရွ႕ အလယ္ပိုင္း ေဒသမွ သယ္ေဆာင္ လာသည့္ ေရနံစိမ္း မ်ားကို မဒဲကြၽန္း ေဒသ ေရနံစိမ္းတင္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းရွိ ေရနံ သိုေလွာင္ကန္မ်ား အတြင္းသို႔ ထည့္သြင္းၿပီး ၎မွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတ ႏုိင္ငံ ယူနန္ ျပည္နယ္အထိ ပိုက္လုိင္းျဖင့္ ပို႔ေဆာင္မည့္ အစီအစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။ ပိုက္လုိင္း သြယ္တန္းမႈ အရွည္မွာ မဒဲကြၽန္း ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမွ ယူနန္ ျပည္နယ္အထိ ၇၇၁ ကီလုိမီတာ ရွိေၾကာင္း သိရွိရ ပါသည္။
ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္
ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ ေရနံစိမ္း တင္ပို႔မႈႏွင့္ အတူ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ တင္ပို႔မည့္ အစီအစဥ္ ကိုလည္း ပူးတြဲ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ရခုိင္ကမ္းလြန္ ပင္လယ္ျပင္ လုပ္ကြက္ ဗ-၁ ႏွင့္ ဗ-၃ ေရႊ စီမံကိန္းမွ ထြက္ရွိေသာ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕မ်ားကို တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံသို႔ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ တင္ပို႔ ေရာင္းခ်မည္ ျဖစ္ၿပီး သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕မ်ားႏွင့္ ေရနံစိမ္း မ်ားကို ပိုက္လုိင္း ႏွစ္လုိင္းျဖင့္ သြယ္တန္း တင္ပို႔မည့္ အစီအစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေဒၚလာ တစ္ဘီလီယံ ကုန္က်မည့္ အာရွတုိက္၏ အႀကီးမားဆံုး သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္းႀကီး ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရွိရ ပါသည္။ ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လုိင္းႀကီး ႏွစ္ခုအား ရခိုင္ျပည္နယ္၊ မေကြးတုိင္း ေဒသႀကီး၊ မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ တုိ႔အား ျဖတ္သန္း၍ ေဖာက္လုပ္ သြယ္တန္းလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရွိရ ပါသည္။
ရခုိင္ ရာဇဝင္တြင္ ထင္ရွားသည့္ ဝတီေလးရပ္ အနက္ ရမၼာ ဝတီဟု အမည္ရေသာ ရမ္းၿဗဲ ကြၽန္းႀကီးသည္ အေရွ႕ အေနာက္ ၂၁ မုိင္၊ ေတာင္ေျမာက္ ၃၈ မုိင္ ခန႔္ရွည္ လ်ားပါသည္။ ရမ္းျပည့္ ဟူသည့္ ေဝါဟာရမွ ဆင္းသက္လာၿပီး စိတ္ႏွလံုး ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ အရပ္ ျဖစ္ သည္ဟု အဓိပၸာယ္ ရပါသည္။ ရမ္းၿဗဲ ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်ာက္နီေမာ္ ေက်းရြာသည္ ေရထြက္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သည့္ အဓိက ေက်းရြာႀကီး ျဖစ္ပါသည္။
မာန္ေအာင္ ၿမိဳ႕နယ္အား မာန္ေအာင္ကြၽန္း၊ ရဲကြၽန္းႏွင့္ တုိက္ကြၽန္းဟူ၍ ကြၽန္းသံုးကြၽန္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထား ပါသည္။ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ၅၁ မုိင္ ၄ ဖာလံု ခန္႔ ရွည္လ်ားသည့္ ကြၽန္းပတ္လမ္း ျဖင့္ ဆက္သြယ္ သြားလာ ႏုိုင္ ပါသည္။ ရဲကြၽန္း ၾကက္သြန္နီမွာ ရခုိင္ေဒသ အတြင္း လူႀကိဳက္ မ်ားသည့္ ၾကက္သြန္နီ ျဖစ္သလုိ ၎ကြၽန္းမွ စိုက္ပ်ဳိးသည့္ ေဆးရြက္ႀကီး မွာလည္း မာန္ ေအာင္ေဆး အမည္ျဖင့္ ထင္ရွားလွ ပါသည္ ။ ေရွးဘုရင္မ်ား လက္ထက္က မာန္ေအာင္ ကြၽန္းမွာ ေမဃဝတီ အမည္ျဖင့္ ထင္ရွားခဲ့ ပါသည္။
ကုန္းလမ္း ဆက္သြယ္ေရးတြင္ ရခုိင္ ျပည္နယ္သို႔ ဆက္သြယ္သည့္ အဓိက ဝင္ေပါက္ လမ္းမႀကီး သံုးခု ရွိပါသည္။ ရန္ကုန္-စစ္ေတြ ကားလမ္း၊ ျပည္-ပန္းေတာင္း-ေတာင္ကုတ္ ကားလမ္းႏွင့္ သံတြဲ-ဂြ- ငါးသိုင္းေခ်ာင္း ကားလမ္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယ ဝင္ေပါက္လမ္း မႀကီး ျဖစ္သည့္ ျပည္-ပန္းေတာင္း -ေတာင္ကုတ္ လမ္းေပၚရွိ ေတာင္ကုတ္ ၿမိဳ႕ေလးသည္ ရခုိင္ ျပည္နယ္၏ အေရွ႕ဘက္ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ ၿပီး ရခုိင္႐ိုးမ ေတာင္ေျခရင္းတြင္ တည္ရွိ ပါသည္။ ပ်ဥ္းကတုိး၊ သစ္ အေျမာက္အျမား ထြက္ ရွိရာ ေဒ သျဖစ္ၿပီး မာန္ေအာင္ႏွင့္ ရခုိင္ျပည္ နယ္ေျမာက္ပိုင္းမွ ကုန္စည္ႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ဝင္ထြက္ သြားလာရာ အဓိက သေဘၤာဆိပ္ႏွင့္ ကားဂိတ္မ်ားျဖင့္ စည္ကားလ်က္ ရွိပါသည္။
Written by စကား၀ါ
ေဆာင္းပါးရွင္- (ကစၦပ နဒီ)
ျမဝတီ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္