Saturday, 20 April 2013
သီရိလကၤာလုိ႔ေခၚတဲ့ သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံမွာ ယေန႔ဗုဒၶဘာသာအေျခအေနဘယ္လုိရွိလဲ
ဒုိ႔ျမန္မာေတြလည္ အခ်ိန္မေႏွာင္းေသးပါဘူး
သီဟိုဠ္ႏုိင္ငံမွာ ဘာသာေရးပြဲေတြ အထူးသျဖင့္ Vesak Festival လုိ႔ေခၚတဲ့ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ပြဲေတာ္ အခန္းအနားေတြမွာလူႀကီး၊ လူငယ္၊ လူရြယ္၊ လူလတ္ အကုန္လုံးပါ၀င္ဆင္ႏႊဲၾကတာကုိ ေတြ႔ခဲ့ဘူးပါတယ္။
သီဟုိဠ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ၁၀-ႏွစ္၊ ၁၂-ႏွစ္အရြယ္ကေလးငယ္ေလေတြရဲ႕ ဗုဒၶ၀င္ပန္းခ်ီျပိဳင္ပြဲ၊
ျပပြဲေလးေတြကုိ တခုတ္တရ က်င္းပေပးပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးမ်ားက ၿပဳိင္ပြဲ၀င္ကေလးေတြကုိ အမွတ္တရပစၥည္းေလးေတြ လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။
ျမန္မာျပည္က ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးလုိ ဗုဒၶဘာသာဇာတ္လမ္းနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ ကေလးေတြေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလးေတြကုိ မိဘေတြ မိဘသူငယ္ခ်င္းေတြ ရပ္ကြက္လူႀကီးလူငယ္ေတြတေငးတေမာလာေရာက္ ၾကည့္ရႈခံစားအားေပးၾကပါတယ္။အေတာ္ၾကည္ႏူးစရာပါ။
ဒီလုိ ၁၀-ႏွစ္၊ ၁၂-ႏွစ္အရြယ္ကေလးငယ္က ဘာလုိ႔ ဗုဒၶ၀င္ေတြကို သိၿပီး ပန္းခ်ီေရးဆြဲႏုိင္ရတာလဲ။
ေနာက္အံ့ၾသဖြယ္တစ္ခု ႀကဳံခဲ့ရပါေသးတယ္။
အဂၤလိပ္စာတုိးတက္ဖုိ႔အတြက္ သီဟုိဠ္၊ ကုိလံဘုိၿမဳိ႔မွာရွိတဲ့ အဂၤလိပ္စာအေလးေပးသင္ေပးတဲ့ေကာလိပ္ တစ္ခုတက္ျဖစ္ပါတယ္။အသက္၁၈ ႏွစ္၀န္းက်င္လူငယ္ေလးေတြနဲ႔အတူတက္ရပါတယ္။အဲ့ေကာလိပ္ မွာ ႏုိင္ငံျခားသားဦးဇင္းေတြလဲ တက္ၾကပါတယ္။အဲ့တုန္းက ကေမၺာဒီးယားႏုိင္ငံက ဦးဇင္းေလးတစ္ပါးနဲ႔ စာသင္ခန္း တစ္ခန္းထဲမွာ အတူသင္ရတယ္။ အဲ့ဒီဦးဇင္းေလးက အေတာ္အေနာက္သန္တာပဲ။
တစ္ေန႔ အတန္းေဖာ္ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကုိ သူေျပာတယ္။
မင္းတုိ႔ႏုိင္ငံက ကေလးမေတြ အသားမဲလုိ႔ မလွဘူးထင္ေနတာ။
အင္း၊ တခ်ဳိ႕ကေလးမေတြက လွသားပဲ။ ခ်စ္ဖြယ္ေကာင္းသားပဲတဲ့။
သူသုံးႏႈန္းတဲ့အဂၤလိပ္စကားကကေတာ့
I thought the girls in your country are not pretty as their complexion is dark; But some are pretty and lovely လုိ႔ထင္တယ္။ေကာင္းေကာင္းေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။
ကေမၺာဒီယားဦးဇင္းက ဒီလုိေျပာေတာ့ အေျပာခံရတဲ့ အတန္းေဖာ္သီဟုိဠ္ကုလားေလးက
တဏွာယ ဇာယတီ ေသာေကာ၊ တဏွာယ ဇာယတီ ဘယံ
တဏွာယ ၀ိပၸမုတၱႆ၊ နတၱိ ေသာေကာ ကုေတာ ဘယံ
ဆုိတဲ့ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္မွာလာတဲ့ ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ရြတ္ဆုိျပတယ္ဗ်ာ။ကေမၺာဒီးယားဦးဇင္းေတာင္ မ်က္လုံးျပဴးသြားတယ္။
ဂါထာရဲ႕အဓိပၸါယ္က
From craving springs grief, from craving springs fear;
For him who is wholly free from craving
There is no grief, much less fear. တဲ့။
ျမန္မာလုိေတာ့
လုိခ်င္တတ္မက္တတ္တဲ့တဏွာေၾကာင့္ စုိးရိမ္ ေၾကာက္ရြ႔ံစိတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာတတ္ၿပီး
လုိခ်င္တတ္မက္တတ္တဲ့တဏွာက လြတ္ကင္းေအာင္ ေနထုိင္ႏုိင္မွသာ
စုိးရိမ္ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ေတြ ကင္းေ၀းမွာ။
ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံက ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ ဘာလုိ႔မ်ား ဘယ္လုိေၾကာင့္ ဒီလုိ ပါဠိဂါထာေတြကုိ သိေနၿပီး လုိရင္လုိသလုိ အသုံးခ်ႏုိင္ရတာလဲ။
စုံစမ္းၾကည့္ေတာ့ သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ Sunday Dhamma School (တနဂၤေႏြေန႔ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္း)ေၾကာင့္ဆုိတာ သိလာရတယ္။
သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတုိင္း တနဂၤေႏြေန႔မွာ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္း ကို တက္ရတယ္။ဒီလုိမ်ဳိးသင္တန္းကုိ ၁၈၈၁ ခုနစ္ကတည္းက စတင္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ခဲ့တာတဲ့။
ဆုိေတာ့ အခု ႏွစ္ေပါင္း ရာေက်ာ္သြားၿပီ။
ဒါ့ေၾကာင့္ အခုသီဟုိဠ္ႏုိင္ငံကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ သမၼတ၊ ၀န္ႀကီး၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားဟာ Sunday Dhamma School ေက်ာင္းဆင္းေတြခ်ည္းပါဘဲတဲ့။
Sunday Dhamma School ကို စတင္တည္ေထာင္သူကေတာ့ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသား သာသနာ့အလံကုိ တည္ထြင္သူ Henry Olcott ဆုိသူျဖစ္ပါတယ္တဲ့။
ဗုဒၶ၀င္၊ ရာဇ၀င္၊ ယဥ္ေက်းမႈစတာေတြကို သင္ေပးတာပါ။ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရကုိယ္တုိင္က ပညာေရးစနစ္ကုိ စနစ္တက် သတ္မွတ္ေပးၿပီး စည္းမ်ဥ္းဥပေဒနဲ႔အညီ ဖြင့္လစ္ေပးထားတာပါ။ သင္တန္းေနရာက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပဲ။
အခ်ဳိ႕စြမ္းႏုိင္တဲ့ဘုန္းႀကီးမ်ားက Sunday Dhamma School မွာ ေက်ာင္းအုပ္အျဖစ္တာ၀န္ယူၿပီး
ဆရာ ဆရာမမ်ားနဲ႔ ၀ုိင္း၀န္းသင္ၾကားေပးပါတယ္။အခ်ဳိ႕ဘုန္းႀကီးမ်ားကေတာ့ အကူေလာက္ပါဘဲ။
ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ေစတနာ့၀န္ထမ္းေတြပါ။ဆရာ၊ ဆရာမျဖစ္ဖုိ႔ သင္တန္းတက္ရပါတယ္။
ဆရာျဖစ္သင္တန္းမွာ
၁၊ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးတရားမ်ား
၂။ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာ
၃။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္။ သမထ ၀ိပႆနာတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
Sunday Dhamma School ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း အစုိးရေက်ာင္းမ်ားမွာ ၅ ႏွစ္သားအရြယ္က စတင္ၿပီး ပညာသင္ယူရသလုိ ၅ ႏွစ္သားအရြယ္က စတင္ပညာသင္ယူရပါတယ္။
အစုိးရေက်ာင္းမွာရွိတဲ့အတန္းလုိပဲ အတန္းမ်ားကုိ ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားပါတယ္။
၁။ သူငယ္တန္း
၂။ ၁ တန္းမွ ၁၀ တန္း (Grade 1 to Grade 10)
၃။ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ ၁၊ အဆင့္ ၂ (Final 1, 2)ဆုိၿပီး
အတန္းေပါင္း ၁၃ တန္း (၁၃-ႏွစ္) သင္ၾကားေပးပါတယ္။
ျပ႒ာန္းစာေတြကေတာ့
ငါးရာ့ငါးဆယ္လာဇာတ္ေတာ္မ်ား၊ ဓမၼပဒက်မ္းလာ ဘုရားလက္ထက္က အျဖစ္အပ်က္မ်ား၊
ဗုဒၶ၀င္ကဗ်ာမ်ား၊ ပါရမီ ၁၀ပါး၊ ဒါန သီလ စတဲ့ ပုညကိရိယ၀တၳဳ ၁၀ ပါးအေၾကာင္း၊
ဘုရားျဖစ္ေတာ္စဥ္ဗုဒၶ၀င္၊ ပရိတ္ႀကီးပါဠိ အဓိပၸါယ္၊ အဘိဓမၼာသေဘာသဘာ၀၊
သုတၱနိပါတလာ မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ား၊ သီဟုိဠ္ဗုဒၶဘာသာသမုိင္း၊
ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈဗိသုကာမ်ားအေၾကာင္း၊
ေရွးဘုရင္တုိ႔၏ေအာင္ပြဲႏွင့္ စစ္သူႀကီးမ်ား၏အစြမ္းသတၱိတုိ႔ကို ေဖာ္ျပထားတဲ့ ရာဇ၀င္မ်ား၊ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းတုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ ၇ - နာရီေလာက္ကစၿပီး ရုိးရာ၀တ္စုံျဖစ္တဲ့ အထက္ေအာက္ အျဖဴေရာင္၀တ္စုံကုိသာ ၀တ္ဆင္ၿပီးေက်ာင္းကုိ လာၾကရပါတယ္။
ပန္း၊ အေမႊးတုိင္၊ ဖေယာင္းတုိင္စသည္တုိ႔ကုိ ယူလာၿပီး ေက်ာင္း၀င္းရွိ ေဗာဓိပင္အနီး ပန္းတင္ခုံေပၚမွာ တင္ထားရပါတယ္။
၈ နာရီခြဲမွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား သူ႔ေနရာႏွင့္သူ တန္စီၿပီးပန္း၊ ေရခ်မ္းစသည္တုိ႔ကုိ ဘုရားကုိ ကပ္လွဴပါတယ္။ၿပီးေတာ့ သီလယူပါတယ္။ ေက်ာင္းတုိက္မွာရွိတဲ့ဆရာေတာ္က ၾသ၀ါဒဆက္ေပးပါတယ္။
ၿပီးမွ စာသင္ခန္းထဲ၀င္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈစာမ်ားကုိ စတင္သင္ရပါတယ္။
၁၂ နာရီခြဲမွာ သင္တန္းအားလုံးၿပီးပါတယ္။သင္တန္းၿပီးခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားဟာ
စာသင္ခန္း ထဲကေနၿပီး ေဗာဓိပင္ရွိရာမ်က္ႏွာမူကာ ေမတၱာပုိ႔ ဆုေတာင္းၿပီး စာသင္ခန္းထဲမွ ထြက္ခြါၾက ရပါတယ္။
ဒီလုိအေလ့အက်င့္ဟာ တစ္ရက္မဟုတ္၊ တစ္လမဟုတ္၊ တစ္ႏွစ္မဟုတ္၊ ၁၃-ႏွစ္ၾကာ တက္ရေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုထပ္သိရတာက
ဘြဲ႔ရလုိ႔ အလုပ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါမွာလည္း Sunday Dhamma School ေအာင္လက္မွတ္က အေရးပါျပန္ တယ္တဲ့။ဒီေအာင္လက္မွတ္ျပႏုိင္တဲ့သူ၊ Sunday Dhamma School မွာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔
ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့သူဟာ အလုပ္ေလွ်ာက္ရာမွာ မ်ားစြာ အေထာအကူျဖစ္တယ္တဲ့။ဦးစားေပးခံရတယ္တဲ့။
သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံမွာႏွစ္အတန္ၾကာေနဘူး တဲ့ ျမန္မာဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက အခုလုိေျပာဘူးတယ္။
“သီဟုိဠ္မွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ကေလးသူငယ္မ်ားဟာ ဘာသာေျပာင္းတယ္ဆုိတာ မရွိဘူး၊
ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ကေလးဘ၀က စတင္ၿပီး အေျခခံဗုဒၶစာေပမ်ားကုိ စနစ္တက် သင္ယူခဲ့ရသည့္အတြက္
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕တန္ဘုိးကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္သိရွိေနၾကၿပီေလ၊ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ဗုဒၶဘာသာကုိ ဘယ္ေသာအခါ မွ ေက်ာမခုိင္းေတာ့ဘူး”
ဟုတ္တယ္။ သီဟုိဠ္သားေတြက ဗုဒၶဘာသာကို အသက္နဲ႔လဲၿပီးခ်စ္ၾကတာ။ ဗုဒၶဘာသာကိုေတာ့ လာမေစာ္ကား နဲ႔။ နည္းနည္္းေလးမွ သည္းမခံဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကမၻာကို တင္ျပစရာရွိရင္ သီဟုိဠ္သားေတြပဲ တင္ျပေနတာ။
ဒုိ႔ႏုိင္ငံလည္း ဒီလုိသင္တန္းေတြ ဖြင့္ခ်ိန္တန္ၿပီ။ဒီတစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ဒီလုိမ်ဳိးသင္တန္းေတြစႏုိင္ရင္
အခ်ိန္မေႏွာင္းေသးဘူးလုိ႔ ယူဆပါတယ္။ ဒီထက္ေနာက္က်သြားရင္ေတာ့…။
၀န္ခံခ်က္၊
နႏၵစုိးမင္း (တန္႔ဆည္) ေရးသည့္ ယခင္ဓမၼစကူးလ္ႏွင့္ ယခုဆန္းေဒးစကူးလ္ကို မွီျငမ္းကာ
တင္ဆက္လုိက္ပါသည္။
Myawady News
အမ်ဳိးအစာ
၀ံသာႏုရကၡိတစာေပ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္