“သခၤ်ဳိင္းေစာင့္စံအိမ္”၊ “သုသာန္ေစာင့္မဖဲ၀ါ”၊ “သရဲမလင္”၊ “တစ္နပ္စားခင္မႈန္”၊ “ျခေတာင္ပို႔ၿဖဳိ၍ ၾကမၼာ ဆိုးႏွင့္ေသၾကသူမ်ား”၊ “၀က္မိစာ”၊ “အေမကို ပစ္မွားတဲ့ ဘီလူး၀င္စားသား”၊ “မကၽြတ္ မလြတ္ေက်ာ္မမ”၊ “လက္ျပတ္၀င္စား မလွရီ”ျမန္မာ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္ ဗဟုိခ်က္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္ ၃၅ လမ္းႏွင့္ ၃၆ လမ္းရွိ ဗီဒီယိုလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာထားေသာဇာတ္ကားဆိုင္းဘုတ္အမည္မ်ားျဖစ္၏။
“သရဲကားေတြ ခ်ည္းပဲေနာ္”
“ေအး သရဲေခတ္ေရာက္ေနၿပီေလ” ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ၃၆ လမ္း တြင္းသို႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာသည့္ သားအမိ ႏွစ္ဦးထံမွ ထြက္ေပၚလာေသာ စကားသံျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္က တရားမ၀င္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ခဲ့ေသာ “မုိင္တုိင္ ၇၆” ဇာတ္ကားမွ အစျပဳ၍ သရဲ တေစၧ ဇာတ္ကားမ်ားတစ္ေခတ္ ျပန္ထလာခဲ့သည္။ယင္းမွာသရဲကားမ်ားကို ေစ်းကြက္က ေတာင္းဆုိလာခ်ိန္ႏွင့္ အခ်ိန္ကိုက္ပင္ ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာလမွစ၍ ဆင္ဆာ စည္းကမ္းခ်က္ အခ်ဳိ႕ကို ေျဖေလွ်ာ့လိုက္ရာ သရဲ တေစၧ ဇာတ္ကားမ်ား တလေဟာထြက္ရွိလာသည္။ဆင္ဆာ ေျဖေလွ်ာ့မႈ အလြန္တြင္ သရဲကားမ်ားနည္း တူ ျဖစ္ရပ္ မွန္ ဇာတ္လမ္း မ်ား၊ ခ်စ္ခန္း၊ ႀကဳိက္ခန္းမ်ား ပိုမိုအတင့္ရဲလာကာ ယခင္မေတြ႕ရေသာ ဇာတ္၀င္ ခ န္းမ်ား ပါရွိေသာ ဇာတ္လမ္း မ်ား ခပ္စိပ္စိပ္ ထြက္လာသည္။သရဲကားမ်ားကို ထုတ္လုပ္ေရး တိုက္မ်ားက စရိတ္ နည္း နည္းျဖင့္ ကန္ထ႐ိုက္ေပးကာ သံုးရက္ႏွင့္ တစ္ကားအၿပီး ႐ိုက္ကူးလာသည္။
ယင္းဇာတ္ကားမ်ားကို နယ္ၿမိဳ႕မ်ားက တစ္ခဲနက္ အားေပးလာရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေပၚတြင္ မၾကားဖူးေသာ မင္းသားမင္းသမီးမ်ားမွာ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ေနၾကသည္။“နယ္မွာ အခု အေပါက္ဆံုး မင္းသား ကေတာ့ ဂ်ိမ္းစ္ပဲ။ သူထူးစံနဲ႔ ဆင္တယ္ေလ” ဟု ၃၅ လမ္းရွိ နယ္ၾကိဳက္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္ သည့္ Golden Spider ထုတ္လုပ္ေရးမွ ဦးတင္ကိုကေျပာသည္။
ထိုသရဲကားမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားမ်ားကို ပရိသတ္မ်ားက ေ၀ဖန္လာသူမ်ားလည္းရွိ သည္။ “သရဲကားေတြက ေၾကာက္ဖို႔လည္း မေကာင္းဘူး။ ရယ္စရာႀကီးေတြ” ဟု အသက္ ၂၃ ႏွစ္ အရြယ္ အမ်ဳိး သမီး ပရိသတ္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ဗီဒီယို ေစ်းကြက္အေခၚ ေအာက္ကားဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ယင္းဇာတ္ကားမ်ားက ဗီဒီယုိ ထုတ္လုပ္ေရးမွ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားမ်ား ေန႔စဥ္ ထမင္းစားႏိုင္ရန္ ဖန္တီးေပးေနျပန္သည္။ထုိဇာတ္ ကား မ်ားတြင္ အေပၚကားမ်ားကဲ့သို႔ မင္းသား၊ မင္းသမီးေၾကးနင့္ ေနေအာင္ ေပးရန္မလို၊ ဇာတ္ၫႊန္း ကို စာေရးဆရာမ်ားထံမွ သိန္းခ်ီေပး ၀ယ္စရာမလို၊ ကြန္ပ်ဴတာ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ အတြက္ ပညာရွင္ ကို ေစ်းႀကီးေပးငွားရန္ မလို၊ ႐ႈတင္ တစ္မနက္ခင္းေလးအတြင္း နံနက္၁၁ နာရီ မေက်ာ္ခင္မွာပင္ အခန္းစဥ္ ၈ ခန္းေလာက္ ႐ိုက္ႏုိင္သည္။ ဗီဒီယို တစ္ကားလံုးစာ ကုန္က်စရိတ္သိန္း ၂၅၀ ခန္႔ ရွိေနခ်ိန္ တြင္ ေအာက္ ကား ထုတ္လုပ္ေရးတိုက္မ်ားက တစ္ကားလံုးစာ ၁၅ သိန္းႏွင့္ ႐ိုက္ႏုိင္သည္။
ကန္ထ႐ိုက္ ယူ႐ိုက္ကူးမည့္ ဒါ႐ိုက္တာက ႐ိုက္လိုသည့္ ၀ါသနာရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္ ကေလးမ်ား၏ စိုက္ထုတ္ ပူးေပါင္းမႈျဖင့္ စရိတ္ကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ခ်ဳံ႕႐ိုက္သည္။ အလြန္ဆံုး ငါးရက္ခန္႔အၾကာတြင္ ထုတ္လုပ္ေရးတုိက္ဆီ တည္းျဖတ္ၿပီး ေခြအေခ်ာကို အၿပီးအပ္သည္။
“႐ိုက္တဲ့သူေတြမွာ စုမိေဆာင္းမိေတာ့မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ထမင္းေတာ့မငတ္ဘူးေပါ့” ဟု ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာ ကိုဆာမိကရွင္း ျပသည္။ စူပါ မင္းသားမ်ား၏ မူပိုင္ေၾကး က်ပ္သိန္းငါးဆယ္၊ ေျခာက္ဆယ္ ေပါက္ေနခ်ိန္ တြင္ ေအာက္ကားမ်ားက ငါးသိန္းခန႔္ရသည္။ ထုတ္လုပ္ေရးတုိက္ေလးမ်ားမွာ ေငြရင္း စိုက္ထုတ္မႈ နည္းပါး၍ ခ်က္ခ်င္းေငြေပၚသည့္ ဇာတ္ကေလးမ်ား ရွာ႐ိုက္ရင္းျဖင့္ ေအာက္ကားေစ်းကြက္ ေပၚေပါက္ လာျခင္းျဖစ္သည္။ “ဆယ္သိန္းေလာက္ရင္းရင္ ႏွစ္ေသာင္းေလာက္ေတာ့ က်ိန္းေသျပန္ျမတ္တယ္။
အျမတ္မမ်ားေပမယ့္ ေအာက္ကားေတြေၾကာင့္ အဖြဲ႕သားေတြ ထမင္းပံုမွန္စားေနရတယ္” ဟု ႐ႈတင္ မန္ေနဂ်ာ ကိုဆာမိကေျပာသည္။ေအာက္ကားမ်ားအတြက္ ဇာတ္လမ္းမွာလည္း မရွားလွ။ သတင္း ဂ်ာနယ္ မ်ားပါ ထူးထူးျခားျခား သဘာ၀လြန္ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ နယ္အႏွံ႕က ထူးျခား ဆန္းၾကယ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို သတင္း တစ္စေလာက္ ရ႐ံုျဖင့္ တစ္ဇာတ္လံုးစာ ဖန္တီးႏုိင္သည္။
“ယင္ေကာင္ ၀င္စား ကားေတာင္ရွိတယ္” ဟု သရဲခန္းမွာ အမ်ားဆုံး သ႐ုပ္ေဆာင္ရေသာ ကိုခ်က္ႀကီး ကေျပာသည္။
အဖြဲ႕သား တစ္ေယာက္၏ တစ္ကားလံုးစာ ၀င္ေငြမွာ ေသာင္းဂဏန္းသာ ေပးရသည္။ “သရဲလုပ္ရ တာ ေန႔ခင္းဘက္ဆို သိပ္မေၾကာက္ဘူး။ ညဘက္ဆုိ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ လုပ္ရတာ” ဟု သရဲကို အရမ္းေၾကာက္ေသာ္လည္း ၀မ္းေရးအရ သရဲဇာတ္႐ုပ္ လုပ္ရသည့္ ဇာတ္ရံ ကိုဖိုးသဲက ေျပာသည္။
“သရဲျဖစ္ေနတဲ့ ကိုယ့္႐ုပ္ကိုယ္ ၾကည့္ၿပီး ရယ္ခ်င္တယ္” ဟု ဆုိသူက ဇာတ္ရံကိုခ်က္ႀကီး ျဖစ္သည္။ သရဲ တေစၧ လူ၀င္စား ဇာတ္ကားမ်ားေၾကာင့္ ဗီဒီယုိ ေစ်းကြက္တြင္ ပုိနိမ့္က်ႏုိင္သည္ဆုိေသာ ေ၀ဖန္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သ႐ုပ္ေဆာင္ အာကာျမင့္ေအာင္က ယခုကဲ့သို႔ ေျပာသည္။ “ေအာက္ကားေၾကာင့္ မဟုတ္ ပါဘူး။ ဇာတ္ကားတစ္ ကားကိုေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ ပိုက္ဆံကိုမၾကည့္ဘဲ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရင္ေကာင္းမွာပဲ”
စူပါမင္းသားမ်ားပင္ ေစ်းကြက္အ၀ယ္ ေႏွးေနခ်ိန္တြင္ ေအာက္ကားမ်ားေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ပ်က္သည္ဟု အျပစ္မတင္သင့္ေၾကာင္း၊ တစ္ပတ္လွ်င္ ကားႏွစ္ဆယ္ခန႔္ ထြက္ေနရာ ၀ယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအား မမွ်တမႈေၾကာင့္သာ ေစ်းကြက္ က်ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင္ကိုကေျပာသည္။ “ကားထုတ္ အရမ္း မ်ားေတာ့ ေစ်းေလွ်ာ့ ေရာင္းရေရာ။ အဲဒီမွာေစ်းကြက္ပ်က္တာ” ဟု ၄င္းကေျပာသည္။ သရဲကားနည္းတူ ပြင့္လင္း လြန္လာေသာ ဇာတ္၀င္ကားအခ်ဳိ႕ကုိ ေ၀ဖန္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။
မၾကာမီက ထြက္ရွိထားသည့္ အမ်ဳိးသမီး အဆုိေတာ္ ႏွစ္ဦး၏ အမ္တီဗီမွာ ဆင္ဆာေခတ္လြန္ တင္ျပပံု စူးရဲလြန္း၍ လူငယ္ပိုင္း ပရိသတ္မ်ားၾကား ေ၀ဖန္မႈမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ မိန္းကေလးခ်င္း အခ်စ္ေတာ္ ထားသည့္ပံုစံ၊ မိန္းကေလးမ်ား ေဆးလိပ္ေသာက္၊ ႏုိက္ကလပ္တက္သည့္ ျပကြက္မ်ား ပါ၀င္ေသာ အမ်ဳိး သမီး အဆုိေတာ္၏ ဂီတဗီဒီယိုမွာ အြန္လိုင္းေပၚထိ ဂယက္ထခဲ့သည္။ “မိန္းကေလး ခ်င္းခ်င္း ႀကိဳက္ေန တဲ့ပံုစံ ႐ိုက္ထားတာ ရြံဖို႔ေကာင္းတယ္” ဟု အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ GTC ေက်ာင္းသူ မျမတ္သီရိမိုး က ေျပာသည္။
“ဒီလို သီခ်င္းေခြေတြဆိုတာ ကေလးေတြကအစ ၾကည့္တာေလ။ သူတုိ႔အဲဒီလိုေတြ ႐ိုက္ေတာ့ အတုယူ မွားမွာေပါ့” ဟုအေ၀းသင္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ေျပာသည္ ။ ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိသလို ေထာက္ခံႀကိဳ ဆိုၾက သည့္ ေယာက်ာ္းေလး ပရိသတ္အခ်ဳိ႕ကမူ “ႏိုင္ငံျခား အမ္တီဗီေတြက ဒီထက္ ဆယ္ဆေလာက္ေတာင္ ဆုိးတာ။ ဒါေလာက္ေတာ့ လက္ခံႏုိင္တယ္” ဟု အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ အဂၤလိပ္စာ ေမဂ်ာမွ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးကေျပာသည္။
သရဲ တေစၧေခတ္ မထခင္က ဖိုက္တင္ႏွင့္ အက္ရွင္ ေတာ္လွန္ေရးစသည့္ ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားကို တစိုက္ မတ္မတ္ အားေပးလာေသာ ပရိသတ္မွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ သရဲမွသရဲ၊ ျဖစ္ရပ္မွန္သာ ျဖစ္ပါေစ၊ ေၾကာက္ စရာ ေကာင္းေအာင္သာ ႐ိုက္ျပႏုိင္ပါက နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္သာမက ရန္ကုန္ရွိ အခ်ဳိ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ား တြင္ပါ ေခြဆုိင္တက္ မဆိုးလွ ဟု ေခြဆိုင္မ်ားက ေျပာသည္။
“အခု ေအာက္ကားေတြပါ ၀ယ္ေနရတယ္။ သရဲကားေတြက အငွားရဆံုးပဲ” ဟု အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ခ်ယ္ရီ အေခြငွားဆိုင္ရွင္ကေျပာသည္။ သရဲေရစီးေၾကာင္းထဲသို႔ နယ္ႀကိဳက္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသာမက နာမည္ ရသ႐ုပ္ေဆာင္ႀကီးမ်ားပါ ၀င္တုိးလာၾကရာ စူပါမင္းသားတုိ႔ ႐ိုက္ေသာကားမ်ားကုိ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါမက်န္ တစ္ခဲနက္အားေပးလာၾကသည္။
“တစ္ပတ္ကို သရဲကားက ခုနစ္ကားေလာက္ ထြက္တယ္။ မင္းေမာ္ကြန္းတို႔၊ ေက်ာ္ရဲေအာင္တို႔ ႐ိုက္တဲ့ကားေတြဆုိပိုေတာင္ ငွားရတယ္။ ကေလးေတြ ပိုႀကိဳက္ၾကတယ္” ဟု အင္းစိန္ရြာမမွ MP ေခြဆိုင္ရွင္ ကိုစိုးမင္းက ေျပာသည္။
သရဲကားမ်ား ႐ိုးအီလာခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ရပ္မွန္ လူ၀င္စားမ်ား၊ တိရစၧာန္ ၀င္စားဇာတ္မ်ား ေျပာင္း႐ိုက္လာၾက သည္။ ယင္းဇာတ္မ်ား အပ္ေၾကာင္း ထပ္လာခ်ိန္တြင္ ဇာတ္လမ္း ေရစီးေၾကာင္းက ေျပာင္းလဲစျပဳေနၿပီ ဟု ေအာက္ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားက ေျပာလာၾကသည္။
“အခု သရဲမ႐ိုက္သေလာက္ ျပန္ျဖစ္လာၿပီ။ ဖိုက္တင္ဘက္ကိုေျပာင္းခ်င္ေနၿပီ” ဟု နယ္ႀကိဳက္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးသည့္ ဒါ႐ိုက္တာေ၀လင္းကေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ၃၅ လမ္းေစ်းကြက္၌ မၾကာမီရက္ပိုင္းက ထြက္ရွိထားေသာ စီအိုင္ဒီဘဦး ဇာတ္ကားမွာ ေစ်းကြက္ တြင္း လႈပ္လႈပ္ ခတ္ခတ္ရွိေနရာ မႈခင္းႏြယ္ေသာ အက္ရွင္ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားဆီသို႔ တစ္ပတ္ျပန္လည္လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ကားထုတ္လုပ္သူတုိ႔က ေစ်းကြက္ကို ခန္႔မွန္းလာၾကသည္။
ေရစီးေၾကာင္းဘယ္လို ေျပာင္းလဲပါေစ၊ ေရစုန္ရာ လိုက္ပါမည့္ ကိုခ်က္ႀကီးတို႔လို ဇာတ္ရံမ်ားကေတာ့ ႐ိုက္ကြင္းရွိသည့္ အခ်ိန္ ေခၚ႐ိုက္ခံရန္ အသင့္ အေနအထားျဖင့္ မိုးလင္းမွ မိုးခ်ဳပ္ ၃၅ လမ္းတစ္၀ိုက္ရွိ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ ဘ၀တူ ေလာကသားမ်ားႏွင့္အတူ ျဖတ္သန္းေနၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။
ဓာတ္ပုံ- ေက်ာ္ဇင္သန္း
yoyarlay မွ သိသမွ် ။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္