Pages

Monday, 17 December 2012

ခင္ဗ်ားတို႕ေျပာတဲ႕ အထက္ကအမိန္႕



၁။ အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးရဲ႕ဖြဲ႕စည္းပံု (Organization Structure)ဟာ သူလုပ္ရမည့္လုပ္ငန္းႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ ဖြဲ႕စည္းထားရတာပါ။ အက်ဥ္းေထာင္ရဲ႕အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က အက်ဥ္္းသား ထြက္္မေျပးႏိုင္ဖို႔၊ လံုၿခံဳမႈရွိဖို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ တံခါးဖြင့္ပိတ္စနစ္ေတြ၊ လူစစ္တ့ဲစနစ္ေတြ ပစၥည္းထုတ္/သြင္းစနစ္ေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ေတြက တျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႕မတူပါ။ အလားတူ စစ္တပ္ကလည္း စစ္တိုက္ဖို႔အတြက္ ဖြ
ဲ႕ထားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္လို႔ သူ႕ရ႕ဲ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ အုပ္ခ်ဴပ္ပံု စီမံခန္႔ခြဲပံု ၊ခံယူခ်က္၊ အေတြးအေခၚတို႔ဟာ က်န္တဲ့အဖြဲ႕အစည္းနဲ႕မတူပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ထမ္းေဆာင္ ရတဲ့တာ၀န္မတူလို႔ပါ။


၂။ ခင္ဗ်ားတို႔စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ေရွ႕တန္းမွာ တပ္ခြဲမွဴးတစ္ေယာက္ဟာ ေသနတ္ကိုင္ထားတဲ့အလႊာစံု က ေယာက်္ားေတြခ်ည္း ၆၀/၇၀ေလာက္ အုပ္ခ်ဴပ္ရတာ၊ ေပးတဲ့အမိန္႔မွန္သမွ် ဒီေသနတ္ ကိုင္ထားတဲ့ ေယာက်္ားေတြက ဒီဟာကအမ်ားဆႏၵႏွင့္မကိုက္ပါ။ ဒီဟာက ဒီမိုကေရစီမက်ပါ။ ဒီဟာကလူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ မညီပါ။ ဒီလမ္းကေ၀းလို႔ မသြားခ်င္ပါ။ ဒီေကာင့္ကို တပ္ခြဲမွဴးက ရန္သူထင္ လို႔ပစ္ခိုင္းေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရြာသားပဲထင္လို႔မပစ္ႏိုင္ပါ။ အဲဒီအနားက မီးေရာင္ဟာ ရန္သူ႔ စခန္းမျဖစ္ႏုိင္ပါ ဒါ့ေၾကာင့္ လက္နက္ႀကီးနဲ႕ မပစ္ႏိုင္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက အိမ္(၁၀)လံုးေလာက္ရွိၿပီး ကၽြန္ေတာ္က တပ္ထဲကလိုင္းခန္းပဲရွိလို႔ မညီမွ်လို႔ ကၽြန္ေတာ္သယ္ရတဲ့ ေပါင္ ၄၀ ေက်ာပိုး အိတ္ႀကီး မသယ္ခ်င္ပါ . .စသျဖင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာေနတဲ့ အမွန္တရား၊ အမွားတရားမ်ား လိုက္ခြဲျခား ခြင့္ေပးေနလွ်င္ ခင္ဗ်ားတို႔ပဲ တပ္ခြဲမွဴးလာလုပ္ၾကည့္လိုက္ပါ။

၃။ အမွန္တရားဆိုတာ အင္မတန္သိမ္ေမြ႕တဲ့အရာပါ။ သံုးသပ္တဲ့ရႈေထာင့္ ၊အေတြးအေခၚ၊ ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႕အႀကံဳ၊ ဗဟုသုတ ၊ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနေတြနဲ႕ အားလံုးပတ္သက္ စပ္ယွက္္႐ႈပ္ေထြး ခက္ခဲ တဲ့အရာ။ စာအုပ္ထဲမွာ ပံုျပင္ထဲမွာ သူကအျဖဴ ငါကအမည္း၊မင္းကအမွန္ ဒီေကာင္ကအမွားလို႔ ကြဲျပား ရွင္းလင္းေပမယ့္ တကယ့္ျပင္ပေလာကမွာ အမွားအမွန္ဆိုတာ အင္မတန္႐ႈပ္ေထြးနက္နဲ ဆံုးျဖတ္ရ ခက္ခဲတဲ့အရာ။ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ႏွစ္(၂၀၀)အၾကာမွာ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဂိုဏ္းႀကီး(၁၈)ဂိုဏ္း ၊ဂိုဏ္းငယ္ေလးေပါင္း (၂၀၀)ေက်ာ္ အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာ ကြဲသြားခဲ့တာ အမွားအမွန္၊ အျဖဴအမည္း၊ မင္း ၊သူ၊ငါ၊ကၽြႏု္ပ္ အင္မတန္ေျဖရွင္းရ ရႈပ္ေထြးလို႔ပါ။

၄။` လူစုလူေ၀းကို ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ စစ္သည္တစ္ဦးအတြက္ ဒီလူစုလူေ၀းဟာ ဆူပူမႈလား? ႐ိုး႐ိုးဆႏၵျပတာလား? ႐ိုး႐ိုးဆႏၵျပေနရင္း ေနာက္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္မွာ ကားေတြအေဆာက္အဦး ေတြကုိ ခဲနဲ႕ထု၊ မီးနဲ႕႐ႈိ႕တဲ့ အျဖစ္ကို ကူးသြားမွာလား? အစိုးရ႐ံုးေတြကို တိုက္ခိုက္ေတာ့မွာလား? ဒါမွမဟုတ္ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ၿပီး လူစုခြဲသြားမွာလားဆိုတာ သူဘယ္လိုမွ မသိႏိုင္ တဲ့အရာပါ။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ လူရဲ႕ဗီဇစိတ္အရ ဒီလူစုလူေ၀းဟာ သူနဲ႕ဆန္႕က်င္ဘက္ ၊ ဒီလူစုလူေ၀းထဲကို သူတစ္ေယာက္တည္း ေရာက္သြားခဲ့ရင္ဆိုတဲ့ အေတြးကလည္းသူ႕ကို ေျခာက္လွန္႔ေနႏိုင္တာ။ 
 
သူေလ့က်င့္သင္ၾကားခံထားရတဲ့ စစ္ေျမျပင္ကလည္း ဒီလိုပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္တာ။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ဒီလိုအေရးအခင္းေတြမွာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကိုပဲ အသံုးခ်ၿပီး စစ္တပ္ကို အသံုးမခ်တာ ၊ရဲတပ္ဖြဲ႕နဲ႕မႏိုင္ေတာ့မွ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာၿပီး တပ္နဲ႕ရင္ဆုိင္ေစတာ၊ စစ္တပ္ကေရာက္လာရင္လည္း ရဲတပ္ဖြဲ႕ အသံုးျပဳၿပီး နည္းလမ္းေတြျဖစ္တဲ့ မ်က္ရည္ယိုဗံုး၊ မီးသတ္ပိုက္ ၊ နံပါတ္တုတ္၊ ၿဖိဳခြင္းေရး က်ည္ေတြကိုအသံုးမျပဳရဘဲ က်ည္ဆံံအစစ္နဲ႕ ပစ္ခတ္ ရွင္းလင္းတာဟာ စစ္တပ္ကိုေလ့က်င့္ထားတဲ့ပံုစံကိုက အဲဒီပံုစံ မိ်ဳး ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ 
 
အေကာင္းဆံုး ကေတာ့ လူထုအေရးအခင္းေတြမွာ စစ္တပ္ကို ေသနတ္နဲ႕တကယ္ပစ္လို႔ အရမ္းဆုိး တာပဲလို႔ အျပစ္တင္ေနမယ့္အစား အဲဒီလိုေနရာေတြမွာ စစ္တပ္ကိုအသံုးမခ်ဖို႕ ဥပေဒကို တင္းတင္း ၾကပ္ၾကပ္ ဆြဲထားဖို႕လိုတာပါ။အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ စစ္တပ္ကလည္း အင္မတန္ လူမုန္း မ်ားေစတဲ့ အဲသလိုကိစၥမ်ိဳးမွာ လံုး၀မပါ၀င္ခ်င္ပါ။ ခိုင္းတဲ့လူေတြကိုလည္း မႀကိဳက္ပါ မေထာက္ခံပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ခုနကေျပာတဲ့ အမွားအမွန္ဆံုးျဖတ္ရ အင္မတန္ရႈပ္ေထြးတဲ့ အေျခအေနမွာ စစ္သားပီပီ အနီးဆံုး အထက္အရာရွိရဲ႕ အမိန္႔ကိုပဲ လိုက္နာရမွာပါ။ ဥပမာ ေျပာရရင္ အာဏာသိမ္းတဲ့ျဖစ္စဥ္အားလံုးမွာ ပါ၀င္ေနတဲ့တပ္ေတြဟာ သိမ္းတဲ့လူပဲျဖစ္ျဖစ္ သိမ္းတာကို ကာကြယ္တဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ဘယ္ဘက္က ပါ၀င္ေနရတယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္ပါ။ 
 
 အားလံုးကေတာ့ အာဏာသိမ္းတာကို ကာကြယ္ဖို႔လို႔ပဲ အမိန္႔ကလာတာပါ။ စစ္ဆင္ေရး အႀကီး စား ေတြမွာ ေယာင္ျပတိုက္စစ္လုပ္တဲ့အခါ ေယာင္ျပတိုက္ရတဲ့တပ္က ေအာက္ေျခ စစ္သည္ေတြဟာ သူတို႔ က်ားကုတ္က်ားခဲ သိမ္းေနရတဲ့ ေတာင္ကုန္းကို တကယ္လိုခ်င္တာ မဟုတ္ဘဲ ရန္သူကုိ လွည့္စားဖို႔ ဟန္ေဆာင္သိမ္းေနရမွန္းမသိဘဲ က်ဆံုးသြားရတာပါ။ အဲဒါ စစ္သားဘ၀ပါ။

၅။ အဲဒီလိုပဲ စစ္ေျမျပင္မွာလည္း ရန္သူ၊ရြာသား၊မိတ္ေဆြ၊စစ္သား သိပ္ခြဲျခားရခက္ခဲတာ ဘယ္အရာရွိ၊ ဘယ္စစ္သည္မွ အလကားေသြးဆာ လူသတ္မလုပ္ပါ။ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အဂၤါၿဂိဳဟ္ကလာတာ မဟုတ္ပါ။ မိသားစုနဲ႕ အေဖနဲ႕အေမနဲ႕ မိန္းမနဲ႕ကေလးနဲ႕ ခင္ဗ်ားတို႕လို သာမန္လူေတြပါ။ (၂၂)ႏွစ္လံုးလံုး သတင္းထုတ္ျပန္မႈ မူ၀ါဒအသံုးမက်ခဲ့လို႕ အမ်ားစုအထင္လြဲခဲ့တဲ့ မုဒိမ္းက်င့္ လူသတ္ဇာတ္လမ္းစံုနဲ႕ တပ္မေတာ္ဟာ အျပင္ေလာက အျဖစ္အပ်က္နဲ႕တျခားစီပါ။ ေတာထဲမွာ လူသတ္၊မုဒိမ္း မရွိဟု မျငင္းလိုပါ။
 
 ဒါေပမယ့္ ဒါတပ္မေတာ္ရဲ႕ မူ၀ါဒမဟုတ္ပါ။ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ရာဇ၀တ္မႈပါ။ သိသိခ်င္းလဲ အဲလို စစ္သည္ေတြ ကို အေရးယူၾကတာပါ။ အခုနာမည္ႀကီးေနတဲ့ ေျမာက္ပိုင္းေဒသ လူသတ္မႈအ႐ႈပ္္ေတာ္ပံုဟာ ABSDF ရဲ႕ မူ၀ါဒလို႕ စြပ္စြဲရင္ သူတို႔လည္း ခံႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာႏိုင္တာက ကၽြန္ေတာ့္စစ္သက္ တစ္ေလွ်ာက္ မွာ အရာရွိက တပ္ဖြဲ႕အေနနဲ႕ အမိန္႔ေပးၿပီးခိုင္းခဲ့တဲ့ လူသတ္၊ မုဒိမ္း ျဖစ္စဥ္ လံုး၀မၾကားဖူးပါ။ အဲသလို ရာဇ၀တ္မႈကို ခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ Chain of command လံုး၀ပ်က္စီး သြားၿပီး အရာရွိက အဲဒီတပ္ဖြဲ႕ကို ဘယ္လိုမွ ကြပ္ကဲလို႔မရႏိုင္ေတာ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာကို သာမန္ Management Level မွာရွိတဲ့ သူတစ္ဦးေတာင္ အလြယ္တကူ စဥ္းစားလို႕ရႏိုင္တာပါ။

၆။ ေဆာင္းပါး (၁)မွာ ေျပာခဲ့သလို ေတာရဲ႕ဥပေဒ (Law of jungle)ကို အေျခအေနအရ က်င့္သံုးေနရ တဲ့သူေတြဟာ တပ္မေတာ္တစ္ခုတည္းမဟုတ္ပါ။ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ဖို႔ မသင့္လို႔ မထုတ္ျပန္ခဲ့ေပမယ့္ တစ္စြန္းတစ္စေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ ၉၉ - ၂၀၀၀ ရွမ္း - ေျမာက္မွာ တပ္ခြဲမွဴး နဲ႕ တာ၀န္က်တုန္းက ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕ဟာ ၉၅-၉၆တုန္းက ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ အကင္း မေသေသးပါ။ အဲဒီတုန္းက ကိုးကန္႔ႏွင့္ ၀တပ္မ်ားစစ္ျဖစ္ၿပီး ၀တပ္ေတြက ခ်င္းေရႊေဟာ္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး မီး႐ႈိ႕ဖ်က္စီီး၊ အရပ္သားေတြအကုန္သတ္၊ လက္က်န္ ကိုးကန္႔အရပ္သားေတြအားလံုး ေလာက္ကိုင္ၿမိဳ႕ကို ထြက္ေျပး ၊ေလာက္ကိုင္ အထက္တန္းေက်ာင္း  ထဲ မွာ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ ကိုးကန္႔တပ္ရင္း(၂)ရင္း(၃)ရင္းနဲ႕ ကိုးကန္႔ သက္ႀကီးရြယ္အို မိန္းမ၊ကေလးေတြ အ၀ိုင္းခံေန ရတုန္းက ႏွစ္ဖက္ပစ္ခတ္ေနတဲ့ၾကားထဲ တပ္မ ၉၉ တပ္ေတြ ႏိုင္ငံေတာ္အလံေထာင္ၿပီး အခိ်န္မီေရာက္လာ အထက္တန္းေက်ာင္းကို ၀ိုင္းပတ္္ေနရာယူ ၀တပ္ေတြနဲ႕ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္၊ ႏွစ္ဖက္တပ္မ်ားတစ္ညလံုးဆိုင္ထားၿပီး ေနာက္ရက္ မွာ ေလာက္ကိုင္ ပတ္ပတ္လည္ ေတာင္ေၾကာ ေတြေပၚက မည္းမည္းထေနတဲ့ ၀တပ္ေတြ ျပန္ဆုတ္ခြာသြားေတာ့ ကိုးကန္႔ေတြရဲ႕ ငိုယိုေပြ႕ဖက္၊ ၀မ္းေျမာက္ႏႈတ္ဆက္ခံခ့ဲဲၾကရတာ ခင္ဗ်ားတို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ စစ္ေခြးတပ္ေတြပါ။
 
 ၂၀၀၀မွာ တစ္ႀကိမ္ အေျခအေနတင္းမာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ညီေနာင္တံတားနဲ႕ ေရႊကူ၀ါးစခန္း ၾကားမွာ တပ္ခြဲကိုေနရာခ် ႏုိင္ငံေတာ္အလံကိုေထာင္ၿပီး ဒီတုိင္းရင္းသားေတြဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ကာကြယ္ေစာင့္္ေရွာက္မႈေအာက္မွာရွိေၾကာင္း ျပခဲ့ခ်ိန္မွာ ကိုးကန္႔ဟာ တိုင္းရင္း သားဟုတ္/မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္မဟုတ္။ အဲဒါ ခင္ဗ်ားတို႔ ႏိုင္ငံေရးသမားနဲ႕ အစိုးရ ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ အလုပ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြြ အစိုးရျဖစ္ေနတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္းမတတ္ႏိုင္ (စိတ္ထဲကႀကိဳက္လည္းမႀကိဳက္) ငါကစစ္သား၊ အထက္ကေပးတဲ့အမိန႔္ နာခံရံုပဲလို႔ ခံယူထား ခဲ့တာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ မွားတယ္/မွန္တယ္ ႀကိဳက္ တာေျပာ တပ္မေတာ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္လိုတပ္ခြဲမွဴး ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနတာပါ ။

၇။ ၂၀၀၁ မံုးကိုးအေရးအခင္းျဖစ္ေတာ့ MNDAA အဖြဲ႕မွာ ေခါင္းေဆာင္ မံုဆလက(ကခ်င္)၊ ဒုေခါင္းေဆာင္ လင္နမင္က(ကိုးကန္႔) ႏွစ္ဖက္ခ်လိုက္ၾကတာ ကၽြန္ေတာ့္တပ္ခြဲနဲ႕၀င္ၿပီး တာမိုးညဲ ႏွင့္ မံုးစီးၾကားက ကိုးကန္႔ႏွင့္ကခ်င္ရြာေတြကို အကာအကြယ္ေပးခဲ့ရတာ ခင္ဗ်ားတို႔မသိပါ။သတင္း ထုတ္ျပန္ရင္လည္း တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း အၿငိဳးအာဃာတ ပိုႀကီး႐ံုပဲမို႔ သတင္းလည္း မထုတ္ျပန္ခဲ့ၾကပါ။ 
 
ခင္ဗ်ားတို႔သိေအာင္ေျပာရရင္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ လည္း သူတို႔အခ်င္းခ်င္း မတည့္ပါ။ သူတို႔လည္း ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာတဲ့ ဒီမိုကေရစီတို႔ လူ႔အခြင့္ အေရးတို႔ မက်င့္သံုးပါ။သူတို႔သိတဲ့ ဥပေဒဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႕သိတဲ့ ဥပေဒနဲ႔မတူပါ။ ႏွစ္ဖက္လံုးကအျပစ္ေတြ ေျပာေနရင္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မဆံုးနို္င္ပါ။ 
 
တိုင္းရင္းသား နယ္ေျမ ေတြမွာ ဗမာစစ္တပ္ေတြ သြားၿပီးအႏိုင္က်င့္ေနတယ္ဆုိရင္ ေမာ္လၿမိဳင္ရထား ဗံုးခြဲၿပီး အိမ္ျပန္ လာတဲ့တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ ၆၀ ေက်ာ္ တရုတ္ျဖဴေတြဆီ ေရာင္းစားခဲ့တာ၊ ၁၉၅၀တုန္းက ျဖဴးၿမိဳ႕တစ္္ၿမိဳ႕လံုး လူ ၃၀၀ ေက်ာ္ ေယာက်္ားေတြအကုန္ ဓားနဲ႕ခုတ္သတ္ မိန္းမေတြ အားလံုး ေစာ္ကားၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ခံခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ေသသြားတဲ့သူေတြဟာ တိုင္းရင္းသား နယ္ေျမေတြကို သြားလည္ေနလို႔ မဟုတ္ပါ။
 
တရုတ္ျဖဴလက္ ေရာက္သြားတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ ၆၀ ရဲ႕ေနရာကို ခင္ဗ်ားတို႔ စိတ္နဲ႕မွန္းဆကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္လိုက္ပါ။ တိုင္းရင္းသားေတြကို မုန္းတီးလို႔မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီျပည္တြင္းစစ္ႀကီးက တပ္မေတာ္ တစ္ခုတည္းေပၚမွာ တာ၀န္ရွိိ တယ္လို႔ ၿမိဳ႕ေပၚက ကုလားထိုင္ေပၚက ပန္ကာေအာက္ကေနထိုင္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ ယူဆရင္ေတာ့. . ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာပါ။

၈။` ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို သေဘာမက်ရင္ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ျပင္ဖို႔လုပ္ပါ။ အေမရိကန္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဟာ စဆြဲခဲ့တဲ့အခ်ိန္ကဆို ၂၈ ႀကိမ္ေလာက္ အႀကီးအက်ယ္ ျပင္ခဲ့ရတာ။ စဆြဲ
 

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူအား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္

လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္